• fluu

100 kr för presenter på barnkalas - för litet?

Det är absolut inte för litet. Det man har råd med är aldrig för litet. Dessutom tycker jag att de flesta verkar köra på ungefär det priset. Värdet på presenten ligger ju inte heller i priset.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    tankfull skrev 2015-03-26 08:40:17 följande:
    Gammal tråd men ändå aktuell prismässigt! Håller med om att värdet inte ligger i priset. Det brukar bli ca 100 kr för present här också, tycker det är svårt att få något vettigt under hundralappen. Men senast frågade jag en annan förälder om hon ville gå ihop om present och då kunde vi köpa en lite finare. Med kort, presentpapper och snöre blir det väl kanske 125kr i snitt per present skulle jag tro. Det där med att köpa på Gekås är smart men kan bli opersonligt om man har en presentlåda. Barn är olika trots samma ålder och kön. Att ge EN stor present kan nog funka för äldre barn men jag håller med dem som säger att mindre barn nog gärna öppnar flera paket. Att gå ihop två eller tre är väl ett bra alternativ - tycker inte föräldrar ska vara så rädda för att fråga andra föräldrar man inte känner!
    Tycker inte att det är svårt att hitta bra grejer under hundralappen, ofta köper ju inte kompisarna stora presenter till födelsedagsbarnet.
  • fluu
    tankfull skrev 2015-03-26 10:34:12 följande:
    Exempel på vad du tycker är bra grejer att ge som kostar under 100 kr?
    Allt möjligt. Kläder, smink, pysselgrejer, böcker, små smycken, mycket i leksaksväg, biobiljett, inredning, hörlurar osv, osv.
  • fluu
    Anonym (Dyrt!) skrev 2015-04-17 10:46:58 följande:
    Fast, vänta nu, är det barnet eller dess föräldrar du ska glädja? Barn har böcker på iPad, lånar på bibblan, lyssnar på CD. Böcker är INTE kul för ett barn att få i present av en kompis.
    Böcker är skitkul att få. För barn som gillar läsning alltså och det gör många barn.
  • fluu
    Anonym (Dyrt!) skrev 2015-04-17 17:41:40 följande:
    Mitt barn älskar att läsa. Men att få en bok i födelsedagspresent, nja. Möjligen på jul - men till födelsedagen är det roligare att få spel och leksaker!
    Böcker finns gratis på bibblan.
    Väldigt tråkig inställning.
Svar på tråden 100 kr för presenter på barnkalas - för litet?