Anonym (Flower Garden Girl) skrev 2015-03-26 21:46:53 följande:
Om du vill ha tips, vår dotter köpte till sin kompis en batteridriven ljusslinga med fjädrar (eller om det var något annat fluff) på Rusta för något år sedan för ca 50 kronor. Det var till att ha runt spegeln i kompisens rum. En annan gång till någon annan var det någon blomsterslinga till sänggaveln. Har också varit MH kudde för ca 90 kronor (de samlar på dockorna). Till en annan kompis hörlurar för under 100, var på erbjudande på MediaMarkt, osv. Någon mössa av en speciell sort för runt 80 till någon annan.
Så här påhittig blev hon efter att vi fick nog av kraven från henne på Lego, MH-dockor och annat för typ 300 spänn styck och sade att hon får sköta det här av sin månadspeng för att hon inte fattar att det kostar. Tom kort har hon gjort själv (nåja med min hjälp). Hon är 11 nu.
Du har verkligen lyckats hitta bra grejer måste jag säga! Om man har lite tid eller tur (eller båda) kan man absolut fynda, är man lite ute i sista minuten kan det nog bli dyrare. Man (läs jag) vill ju inte att det ska se fjuttigt ut heller... Senast jag köpte present var det just en Monster High-docka för 249kr men då var vi två familjer om den så det blev 125kr styck. Fast det är kanske lite i dyraste laget. Var en rätt nära kompis. Tack för tipsen, det där med ljusslinga var särskilt bra! Jag har precis pysslat ihop en egen sån utifrån programmet Philofix men den har jag gett min syster - vet inte om andra skulle uppskatta en sån "hippiepresent"! Så att köpa en industrigjord är nog en bra idé till kompisar.