• Odjuret

SEX

Är efter 18 år av extrem sexuell tankeverksamhet rätt säker på att jag har något slags sexmissbruk. Har aldrig försökt få "professionell" hjälp för det. Inte någon annan hjälp heller för den delen. Har varit tvungen att acceptera att det är såhär och att det kommer att fortsätta vara såhär tills den dag jag inte längre kan tänka.

Det är dock inget jag brukar diskutera med så många, även om mina närmre vänner är rätt insatta. Så nu tänkte jag att det faktiskt vore intressant att snacka med likasinnade. Främst intresserad av konversationer med tjejer, då jag känner många killar med samma "börda", men är du kille och har något kul att dela så varsågod, även du.

• Svar på tråden SEX
  • Odjuret

Skulle någon tjej tolka det så och skriva av den anledningen så skulle jag, uppenbarligen, inte klaga... Dock så är detta främst för att finna likasinnade att samtala med.

Ja, jag vill ha väck det. Otroligt energikonsumerande och det upptar allt för mycket plats i huvudet. Har du någon mirakelfix?

• Odjuret
    Anonym (oj) skrev 2014-07-23 18:12:48 följande:

Har du tjej?

Japp
    Anonym (oj) skrev 2014-07-23 18:12:47 följande:

Har du tjej?

Japp
  • Odjuret
    Anonym (oj) skrev 2014-07-23 19:44:03 följande:

Vad tycker hon om ditt missbruk? Har ni en öppen relation?

Det är ganska nyligen jag berättad hur pass stark lusten i mig verkligen är. Hon är inte lika sexuell av sig och har förut t om erbjudit mig att jag får ha älskarinnor. Det är mer komplicerat än såhär. Jag älskar henne mest av allt i världen och hon är den bästa människa som finns. Känns som ett svek mot henne på något sätt samtidigt känns det som ett svek mot mig själv att inte ha andra.
    Anonym (oj) skrev 2014-07-23 19:48:42 följande:

Och vad är det för sex du missbrukar. Jag har nog haft något liknande problem, men mer som i att göra saker jag sedan inte mår så bra av. Är det så för dig?

Min värld är otroligt genomsyrad av sex och tankar kring det. Ibland till den grad att jag kan trigga ett maniskt beteende där jag blir blind för allt utom att tillfredsställa eller att tillfredsställas. Då kan handlingar eller tankar som annars blockeras av mitt förstånd och mina sexuella restriktioner dyka upp. Missförstå mig inte. Jag HATAR allt slags sexuellt våld. Våldtäktsmän är i mina ögon inte människor och jag ska inte gå in på djupare vatten och förklara till vilken grad jag tycker att dom ska straffas för att då skulle säkert moderatorerna ta bort mitt inlägg. Manin kan vara extremt frustrerande dock och kan efteråt lämna mig med skam- eller skuldkänslor. Som känslan att jag inte mår bra av vad jag gjort. Så du också känner?
    Anonym (12345?789) skrev 2014-07-23 20:56:00 följande:
    Ja enkelt.. eller enkelt o enkelt...
    No sex, inget runkande... inget porrande över huvudtaget... 3MÅN totalt och i följd.. sen är du fri
    Sen kan du börja älska istället för att bara ha sex

Kanske värt att prova på. Är extremt viljestark men det skulle helt enkelt vara en rejäl utmaning ändå.

• Odjuret
    Anonym (12345?789) skrev 2014-07-26 15:51:02 följande:
    Alla beroenden är utmaningar.. Även de vanligaste beroenden som finns.. rökning, sprit, narkotika eller spel..
    Men det bästa är att du inte är i förnekande.. Då är faktiskt det mesta troligt att du blir av med det..
    Jag är har väldigt god självinsikt och känner till både mina starka och svaga sidor. Det läskiga i det hela är att det under nästan hela mitt liv, sen jag var fem, alltid funnit väldigt mycket sexuella tankar. Det är en del av mig, en stor del, trots att det ibland orsakar mig leda. Jag njuter otroligt av allt som har med sex att göra. Det är som att bli hög ibland när allt slår på med full kraft. Jag har uppnått orgasmer som fått mig att bli högre än vad jag blivit på andra droger. Det är en slags hatkärlek. Det gör ont men det känns bra ibland. Tyvärr mer ont än bra. Men när det är bra... då är det värt det. 
    Anonym (Samma sak) skrev 2014-07-26 16:14:11 följande:

Som alla missbruk, så är sexmissbruk otroligt osexigt och avtändande! Det är klart att det måste gå att "bli bättre" precis som man kan bli friskare i tex matmissbruk.

Jag förstår att du inte tycker att missbruk är något hett, snarare tvärtom. Jag är en beroendepersonlighet och lär alltid få dras med något missbruk. Som dom flesta andra "vanliga" människor också får i någon form, medvetna om det eller i förnekelse. Jag tror att vi alla har potential att bli bättre människor både för sig själv och för andra men för vissa människor så är det svårare på ett eller annat sätt. Då kan man göra som jag, söka råd. Vissa kommer att komma till min hjälp. Andra inte. Hur som helst så kommer hjälpen att uppskattas och kanske t om leda till att kunna hjälpa någon annan.
  • Odjuret
    Anonym (oj) skrev 2014-07-26 19:04:03 följande:

Jag har också en väldigt stor lust, men den avtar efter några år i en relation. Men inte med nya människor. Det är själva första månaderna man är med någon som jag gillar bäst. Sedan kan jag bli lite uttråkad om man inte utvecklar.

Jag är ju trogen, i en relation med en extremt sexuell man, som kanske tänker som du. Men jag är inte lika sexuell med honom som jag brukade vara. Har haft kontakt med en person via nätet, han är mer dominant (inte våldsam, men mer bestämd), min partner är relativt undergiven, detta kan vara ett problem ibland. 

Har även kollat mycket porr i perioder, då kan jag känna mig lite dålig eller äcklad efteråt, eftersom jag gillar saker han antagligen skulle bli sårad över. Samt att jag kan lägga alltför många timmar på detta. Känns inte riktigt bra, egentligen tycker jag porr är rätt dåligt.

Kan känna att jag tänder mindre på min partner när jag gör dessa saker även om jag älskar honom. Känner en slags rush när jag gör saker jag inte "får". (han skulle aldrig, aldrig acceptera otrohet eller att dela mig med någon). Efteråt kan det kännas lite obehagligt, eller dåligt. 

Men du nämner ordet manisk, har du någon diagnos?

Jag känner helt klart igen mig angående porren. Timmar som smälter bort i jakt på en högre upphetsning. Där blir porren jobbig. Många gånger är den sexistisk och förvränger sinnet på alla som kollar på den, mer eller mindre. Jakten på klimax blir efteråt jobbig då jag tänder på saker som jag sen, precis som du, känner mig dålig med. Porr har en tendens att alltid höja ribban.

Jag håller även med dig om den där rushen. Den är riktigt mäktig ibland. Vilket gör att den gör lite ondare efteråt. 

Är för tillfället under utredning men är ganska säker på att jag har någon diagnos alternativt blanddiagnos. Har varit med om väldigt tunga perioder av psykisk ohälsa i mitt, inte så långa, liv. 
  • Odjuret
    Anonym (.) skrev 2014-07-27 20:55:58 följande:
    Ok, här är en . Vad vill du veta och vad ska jag dela med mig av tänkte du ? 
    Jag vill veta det du skulle kunna tänka dig att berätta, sen är det upp till dig hur pass djupt du vill att vi går in på det. Du sätter ribban. Jag har inga problem med att gå in på djupa vatten.
    Anonym (.) skrev 2014-07-27 21:06:30 följande:

Här kan du läsa om mig ts -det är jag som är Anna och sen Anna igen från annan webläsare. Så får du se hur det är att vara kvinna och sexmissbrukare

Hej Anna. Jag ser gärna hur det är att vara kvinna och sexmissbrukare.
  • Odjuret
    Anonym (.) skrev 2014-07-27 21:38:33 följande:
    Du får fråga vad du vill jag ska försöka svara, men om du läst mina inlägg så har du kanske fått svar på det mesta ? 
    En sak ska du vet iaf -du är inte ensam.!
    Kan tyvärr inte se något av dina inlägg. Pm:a mig så kan jag nog läsa sen när jag vet vad du heter
  • Odjuret
    ekoemelie skrev 2014-07-31 17:49:44 följande:
    oj trodde du va tjej.. my bad
    Haha tyvärr inte =)
Svar på tråden SEX