Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Jag behöver råd angående hur jag ska komma tillrätta med mitt alkoholdrickande

Jag är så himla orolig över mitt alkoholdrickande men jag vet inte hur jag själv ska ta mig ur det.

Någon som har råd att ge till mig hur jag kommer tillrätta med detta?

• Svar på tråden Jag behöver råd angående hur jag ska komma tillrätta med mitt alkoholdrickande
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2014-07-15 11:10:48 följande:

Prata med vårdcentralen eller en beroendemottagning - det finns hjälp att få!

Jag ringde precis en beroendemottagning men dom bad mig återkomma i augusti om tid för möte.

Vad finns det för hjälp att få via Vårdcentralen?

• Anonym (orolig)

Jag älskar min sambo djupt och vill inte mista min sambo på grund av mitt alkoholdrickande.

Svårt detta tycker jag.

• Anonym (orolig)
    Anonym (ghjk) skrev 2014-07-15 11:26:36 följande:
    Dricker din sambo också?
    Nej.
    Jag är så himla rädd för att min sambo ska få nog och lämna mig.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (ghjk) skrev 2014-07-15 12:37:20 följande:

Du kan gå till din husläkare/någon läkare på din vårdcentral och där ska du berätta om problemen, överdriv hellre än att försvara dig och säg att du behöver samtalshjälp. Det du vill är att läkaren ska remittera dig till en psykolog.

Tack!
    Jag ska ringa Vårdcentralen
  • Anonym (orolig)

Jag har erkänt för min sambo att jag har problem med alkoholdrickande.

Jag mår så dåligt över detta och jag vill inte mista min sambo då min sambo är den jag älskar allra mest här i livet.

Svar på tråden Jag behöver råd angående hur jag ska komma tillrätta med mitt alkoholdrickande