• cesseny

Bröllop och snåla gäster!

Ja visst är det så att man gifter för sin egen skull och det är högst frivilligt att bjuda in till fest! Men tycker att det hör lite till god ton och uppfostran det här med presenter. Jag tycker själv det är jättebra att ge en summa till ex bröllopsresa eller gemensamt boende,etc etc. då slipper man fundera ut någon bra present vilket ofta är svårt. Dock tycker jag att summan man ger hänger ihop lite med vad som bjuds på festen. Jag skulle aldrig själv komma på tanken att ge 20:- i present, som någon jämförde det med vad man lägger för summa på ex ett barnkalas. Jag och min man har inte världens bästa ekonomi och inga pengar i överflöd men tycker nog att man som ett par bör ge för minst 500:- tillsammans på ett bröllop med full middag. 

Själva gifte vi oss i smyg och hade bjudit in till födelsedagsfirande efter som då blev en bröllopsfest med 3-rätters och fri dryck under kvällen. Naturligt då så blev det inga bröllopspresenter men inget varken jag eller mannen var ledsna för eftersom vi ville ha det på det viset och kvällen blev jättelyckad som det var.

Sedan förstår jag ts upplägg att tanken var att det var lite roligare än att bara lägga en valfri summa till bröllopsresan men lättast hade kanske ändå varit att låta var och en sätta in en valfri summa.

Svar på tråden Bröllop och snåla gäster!