• lilsis

Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?

Jag hoppas på OP senast i september för att kunna försöka nästa höst. Eller ja, det blir ju IVF för vår del pga mina ägg är så dåliga. Men ändå.

• lilsis

Nu är iaf open gjord, så om sisådär 9 månader börjar vi väl försöka igen. Kanske.

• lilsis
    Anonym (Lövet) skrev 2014-11-16 17:19:34 följande:
    Välkommen över till ditt nya liv! Hoppas du mår bra! Kanske? Du låter trevksam...
    Jag är inte helt säker på att jag vill försöka bli gravid igen. Men det är ju långt kvar tills jag ens får försöka så saker och ting hinner ju ändra sig.

I övrigt mår jag bra.
  • lilsis
    majja83 skrev 2014-11-19 10:26:11 följande:

Säger så här när ni är redo så känns de! Jag väntade exakt 1 år så tog jag ut min spiral efter open och nu är jag i v14 å de har inte varit lätt så.

Innan jag satt in spiral så blev jag gravid 2 månader efter open å de var ett helvete fy va jag mådde dåligt beslöt då att avsluta graviditet å de var mitt svårast beslut men nu i efterhand så va de mitt bästa för just min å barnet hälsa. Så då bestämde jag för spiral och att vi skulle vänta 1 år innan vi försökte. Nu är jag överlycklig men tufft har de varit men nu mår jag bättre så kan njuta lite

Mjae jag har redan spenderat en del tid med att försöka bli gravid med två utomkveds som resultat och stående remiss till IVF.

Jag pendlar nästan varje dag. Men jag antar att det ger sig med tiden.
  • lilsis

Har haft p-spruta men det strular så att jag inte tar några fler. Kommer nog inte använda något annat skydd, blir ju inte gravid hur lätt som helst ändå. Men inga regelrätta försök än.

• lilsis

9/2 är en fin födelsedag ;)

Jag har precis genomgått mitt andra äggplock. Första gav 4 ägg, 3 befruktade. En färsk återföring och två frys gav 2 plus men inga barn.

Idag blev det 6 ägg. Får se på måndag hur många, om några, som befruktades.

• lilsis

Bara ett ägg var fint nog att användas så nu är jag på RD2.

Känns lite snopet med inget till frysen men den som var inne samtidigt med mig fick inget tillbaka alls.

Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?