Inlägg från: Theryd87 |Visa alla inlägg
  • Theryd87

Pco och snart dags för pergotime

Hej alla!

Jag är ny här och sitter och läser igenom olika trådar för att få stöd i alla mina tankar som snurrar.
    Är ett kontrollfreak som vill veta allt på en gång och har inget tålamod =P

Fick i veckan reda på pco genom vul och har börjat utredning. Hur lång tid har det tagit för er andra innan ni börjat med pergotime eller likvärdigt efter konstaterad pco?

• Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-02 11:20:39 följande:
    Välkommen. Jag skulle fått börja nästan ingående med pergotime, efter alla provsvar var tillbaka, men tyvärr visade sig att jag har underfunktion av sköldkörteln också, så fick ta tag i det först och få bra värden innan jag fick min pergotime. blev 3 månader försenat pga av det. 
    Tack Gweny =)

Okej, vad tråkigt att det dragit ut på tiden. Hur går det för dig nu då?
    Jag vet redan att jag har problem med sköldkörteln så där hoppas jag att det inte blir några mer utredningar eftersom jag redan äter Levaxin sen fyra år.
  • Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-02 11:20:39 följande:
    Välkommen. Jag skulle fått börja nästan ingående med pergotime, efter alla provsvar var tillbaka, men tyvärr visade sig att jag har underfunktion av sköldkörteln också, så fick ta tag i det först och få bra värden innan jag fick min pergotime. blev 3 månader försenat pga av det. 
    Tack Gweny =)

Okej, vad tråkigt att det dragit ut på tiden. Hur går det för dig nu då?
    Jag vet redan att jag har problem med sköldkörteln så där hoppas jag att det inte blir några mer utredningar eftersom jag redan äter Levaxin sen fyra år.
  • Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-04 07:25:03 följande:
    nu väntar jag på svar om jag haft äl efter min första kur och bim. hur mycket levaxin tar du? Jag tar 100.
    Hur kollar de äl, eller kollar du det själv? Jag tar 50, har gjort det i ca 1,5 år och kollade det senast i maj och då såg det fortfarande bra ut men vi får se vad min läkare säger den 28 när jag ska få svar på de andra proverna...
  • Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-06 18:06:52 följande:
    dem kollar med blodprov, så får se vad det visar.
    håller tummarna för dig! själv hoppas jag på att få mens efter pillerkur nu i dagarna och att det leder till äl
Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime