• ceebee

Pco och snart dags för pergotime

Hoppar in här! Vi har försökt i 2,5 år, 1 år med hjälp. Har precis ätit min 4:e kur Pergotime och sitter nu och väntar på AL. Enligt vul i fredags så fanns en 16 mm äggblåsa på G så nu hoppas vi på ÄL idag eller imorgon. :) Grattis till er som redan plussat! Jag hoppas på samma tur!

• ceebee
    Jesssb skrev 2014-08-24 18:32:16 följande:

Hur går det för er tjejer?Glad

Jag är idag på BIM-4 och har sedan ÄL+2 haft molvärk och liknande sockerdricka och stickningar i tjejmagen samt liknande mensvärk i ryggen.

De senaste två dagarna har jag varit väldigt illamående, nästan åksjuk. Jag har mått illa överlag hela dagen och sen har det kommit små attacker där jag känt för att spy, men efter ett par sekunder har det försvunnit... Jag har även idag haft sura uppstötningar och i morse när jag vaknade var jag helt slutkörd i hela kroppen, orkade knappt lyfta armarna där jag låg i sängen... I vanliga fall så börjar jag få ömma bröst inför mens, ca 7 dagar före BM, men denna gången känner jag ingenting i mina bröst, vilket är VÄLDIGT ovanligt för mig. Tog ett test igår som såklart visade neg! Vet inte om jag bara inbillar mig eller om det faktiskt tagit sig denna gång... Men det är frustrerande att känna så mycket och veta att det kan vara för tidigt att få veta...

Är det någon annan som känt/känner likadant strax före BIM?

Jag är på BIM -7 idag och får för mig att jag har alla symptom möjliga - men har ju lärt mig att det kan bli så av Pergotime... Försöker att inte hoppas för mycket så blir smällen lindrigare om det skulle visa neg i slutet av veckan. 

Jag önskar så att jag vore illamående också, men det är jag inte tyvärr. Har dock träningsvärk i tjejmagen och är gasig som bara den. Brösten ömmar, men det gör de alltid en vecka innan mens.

Hoppas det visar positivt för dig i dagarna - jag skulle inte bli förvånad med de känningarna! Kram!
  • ceebee

Jag ser också ett streck! Hoppas det blir solklart om någon dag eller två! Skrattande

• ceebee
    Jordgubb90 skrev 2014-08-29 18:42:36 följande:

Har pco och har tagit primolut noir för att få mens för att sedan äta pergotime. Har ätit primolut noir tidigare och båda gångerna kom mensen på dag 2 efter pillerna. Är nu på dag 5 och mensen har inte kommit. Tog ett test och fick ett stort +!!! är det tabletterna som visar negativt plus?? Någon som kan hjälpa mig med svar såhär på en fredagkväll!?

Oj! Grattis till plusset! Du har väl slutat med Primolut? Jag har för mig att man får rekommenderat att ta ett test innan man börjar med den medicinen för att försäkra sig om att man inte är gravid. Hur har det gått? Har du fortsatt plussa? Jag skulle kontakta min läkare omgående om jag var du. :)
  • ceebee
    Pco_1_2 skrev 2014-08-31 23:41:09 följande:

Nu är "liggperioden" över och nu inväntar vi BIM som är 13 sep.

Hur går det för er alla?

Jag har BIM idag eller imorgon och är övertygad om att mensen kommer. Har inte testat positivt än, kollade senast igår morse... :(
  • ceebee

Jag trodde Otrivelle fixade ÄL inom 1 dag? I så fall kan det där ju vara positivt - eller? 

• ceebee
    Pco_1_2 skrev 2014-09-01 09:05:58 följande:

Ceebee: äsch, finns de som plussar en vecka efter BIM.

Tror du? Ja, hoppet är väl det sista som överger en...men det känns långt bort just nu. Å andra sidan har inte mensen kommit än, men jag kan ju ha haft ÄL på CD 19 istället för 18, och då är ju BIM imorgon. Det lär ju visa sig. Tack för pepp. :)
  • ceebee

Fyyy vad jobbigt det är att vänta! Springer på toa en gång i timman och ser efter om tanten kommit än, men nej då. Blir ju smått galen! Nån mer som är lika otålig som jag?

Vet inte vad jag ska tro liksom, har mensont i tjejmagen, brösten värker, kissar hela tiden, känslig och arg som aldrig förr (även om jag annars har ett fruktansvärt humör så är detta en ny nivå). Kan ju inte göra annat än hoppas in i det sista!! Men det lär ju som sagt visa sig när som helst nu...

• ceebee
    ceebee skrev 2014-09-02 13:49:42 följande:

Fyyy vad jobbigt det är att vänta! Springer på toa en gång i timman och ser efter om tanten kommit än, men nej då. Blir ju smått galen! Nån mer som är lika otålig som jag?

Vet inte vad jag ska tro liksom, har mensont i tjejmagen, brösten värker, kissar hela tiden, känslig och arg som aldrig förr (även om jag annars har ett fruktansvärt humör så är detta en ny nivå). Kan ju inte göra annat än hoppas in i det sista!! Men det lär ju som sagt visa sig när som helst nu...

och där kom tanten... Gråter nu är det letrozol nästa och sen IVF bokat. håller tummarna för er andra. stor kram och lycka till!
Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime