Pco och snart dags för pergotime
Hej tjejer!
Jag hoppar in här jag med om det är okej
Jag och min man har nu försökt att bli gravida sedan februari 2011. Då slutade jag med mina minipiller och därefter har det bara stått still.
I januari i år tog vi kontakt med landstingen om att få göra en utredning, som inte visat något onormalt på någon utav oss. Däremot misstänker läkaren på gyn att jag har oregelbundna ägglossningar trots att jag har hyfsat regelbunden mens då jag under hela tiden haft problem att få ägglossningstesten att visa något. Jag har ett par månader då och då testat att använda clearblues fertilitetsmonitor för att se om det gått att pricka in bättre än med ägglossningstest, men trots att 20 stickor gått åt varje cykel så har monitorn bara visat låg fertilitet samt hög fertilitet, aldrig Maximal fertilitet som ska visas vid ägglossning. Båda mina systrar samt min mamma har konstaterad PCOS och även endometrios och trots att det ännu inte visat något på mina tester så har inte min gynekolog uteslutit att även jag kan vara drabbad men att det inte är fullt utvecklat ännu...
Nu sitter jag spänt och väntar på att mensen ska komma så att jag kan få börja med min första kur med Pergotime i början av augusti... Men det är en evig väntan...