Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur ska jag få sonens pappa att förstå?

Känns som om det vore jag som skrev det, har precis samma problem.. Son på 1.5 år och pappan bara dricker.. Vi har aldrig gått isär men jag har varit på väg flera gånger och då har han lovat och bättra sig och det håller Max en månad sen börjar det trappas upp igen och nu har han haft semester en vecka och Bara hållet sig borta från mig och sonen och gått och druckit hela dagarna, önskar hans semester vore slut för då blir det mindre alkohol. Han tycker också han spenderar mycket tid med sitt barn men är aldrig med o hjälper till med han. Jag är också så rädd hur det blir om vi skulle gå isär om han har vår son varannan vecka. Skulle aldrig klara att släppa iväg han till pappan!

• Anonym (Mia)

Han vet att han dricker för mycket men tycker inte det är ett problem, problemet är att jag tjatar, o andra stunden förstår han mig helt o hållet o ska sluta dricka, vilket aldrig händer.. Nu har jag varit jätte förkyld i en vecka och lillgrabben förkyld och magsjuk ändå är det jag som får ta hand om allt för han måste ju göra sprit åt sin lillebror, städa källaren(smygsupa) och hjälpa kompisar med att laga bilar och allt möjligt skit. Det är så tråkigt och gör mig så ledsen när lillgrabben går och frågar efter pappa hela dagarna:(

Svar på tråden Hur ska jag få sonens pappa att förstå?