Inlägg från: Kawinna |Visa alla inlägg
  • Kawinna

BF Mars 2015

Jag har helt klart känt rörelser! Trodde aldrig att det skulle kännas så tidigt är i v. 17 nu och har känt någon vecka. Var ju svårt att känna i början om det var bebis eller tarmrörelser :p

• Kawinna

Min mage har bara "ploppat" ut de senaste veckorna! Plötsligt kom världens mage liksom. Men det är kul :)

• Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? 

Jag började känna runt typ v. 16-17 kanske trodde verkligen inte att det skulle kännas så tidigt! Men nu i v. 20 känns det mer tydligt
  • Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-10-16 20:11:09 följande:

Men vad härligt! Hur kändes det i början? Jag har börjat ana lite småpirr i magen som att det bubblar ibland är i vecka 18 nu. Men eftersom det inte är så tydligt så vet jag inte om jag inbillar mig eller om med är min egen mage som stökar..

I början var det svårt att veta vad som var bebis och vad som var tarmrörelser :p men det liksom fladdrade till ibland, är svårt att beskriva
  • Kawinna

Blir nog en Emmaljunga för oss, kommer dock inte ihåg vad modellen hette nu :p

• Kawinna

Är det någon som känner sammandragningar? Och i sådana fall hur ofta?

Har det kanske tre gånger per dag och vet inte vad som är normalt och inte...

• Kawinna
    Madelia skrev 2014-10-29 09:13:49 följande:

Min BM sa ungefär likadant, men det är ju samtidigt normalt med viss mängd sammandragningar. Jag tycker det är svårt att avgöra om/när det är något man borde ringa för att kolla upp eller ej?

Mina känns, men gör sällan ont. De kommer inte bara när jag anstränger mig som min BM sa var vanligt utan även när jag vilar/ är stilla.

Hur har ni andra?

Skönt att höra att jag inte är själv! Mina gör heller inte ont och då kanske man inte ska oroa sig

Mina kommer när som, spelar ingen roll vad jag gör!
  • Kawinna
    irissiri skrev 2014-10-29 15:33:20 följande:

En fråga:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.

Sist jag vägde mig hade jag gått upp 2 kg, det var i v. 19
  • Kawinna

Tror jag kände av fogarna lite i början mendet har gett med sig. Hoppas du får bra hjälp

• Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-11-11 13:44:29 följande:

Tack, har en superbra läkare hos barnmorskan så det känns skönt men tyvärr kan man ju inte göra så mkt åt det... Försvinner efter att bebis kommit :)

Det som antagligen blir aktuellt är sjukskrivning, har ett väldigt tungt fysiskt arbete och det ska man undvika då det förvärrar smärtan.

Okej, hoppas det blir bättre då då iaf
  • Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-11-14 21:56:26 följande:

Hej allihopa! Jag har en fråga, jag är nu i vecka 22 men för en vecka sedan började jag få sprängande smärta i brösten. Det är när jag fryser och blir kall som det gör väldigt ont. Det går över så fort man blivit varm igen om dom. Är det någon som känner igen detta?

Känner verkligen igen mig! Får mest ont kring bröstvårtorna. Men sjukt vad smärtsamt det kan vara :p
  • Kawinna
    sobrio88 skrev 2014-11-27 13:20:22 följande:

jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)

Usch, det lät tråkigt med sjukhus! Hoppas det blir bättre :)

Jag har gått in i v. 26 idag och känner hur den lilla lever rövare där inne! Börjat köpa på oss kläder och lite annat smått och gott. Tänkte att det kan var skönt att handla lite då och då så slipper det bli en stor summa i slutet :)
  • Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-12-18 10:35:28 följande:

God Jul på er alla, hoppas ni mår bra och att alla små bebisar växer och lever loppan i magen :)

Tack det samma!
    Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28,  och pulsen på barnet ligger runt 150 :)
    Hur går det själv?
  • Kawinna
    Madelia skrev 2014-12-18 19:50:41 följande:

Vad lika vi ligger i tid:) Är på v.28+2 och har också varit hos bm just idag. Hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Även om man väl inte ska jämföra, så är det ju ändå lite kul att veta hur det ser ut för andra:)

Vad roligt då måste vi ha bf väldigt samtidigt! Jag har 11/3
  • Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-12-18 19:50:47 följande:

Jo jag mår bara bra, förutom foglossningarna men bebis mår bra och har börjat bli en livlig en :) var hos bm förra veckan! vet inte vad sf-måttet låg på mer än att hon sa att den är perfekt inom kurvan, vår ligger också runt 150 :)

Drygt med foglossning! Känner av det ibland men inte alls så farligt
  • Kawinna
    Madelia skrev 2014-12-19 22:07:25 följande:

Jag har 9/3 :) spännande att se när de små liven tittar ut i verkligheten. Hörde någonstans att det var en väldigt liten andel som verkligen kom på bf. Om jag inte missminner mig var det runt 4% de sa, men jag kan ha fel.

Ja, jag kan tänka mig att det är så! De kommer nog tidigt eller efter
  • Kawinna

Här rullar det på! V. 36 idag

var hos bm igår och allt såg bra ut. Ska på nytt tv-ul på tisdag och beroende på det så får vi se om det ev. blir igångsättning eller inte längtar!

• Kawinna

Vår pojk kom ut den 7/3! Blev igångsatt på tisdagen men inget hände så det blev ett snitt på lördagen. Allt gick fint!
    Vi blev inlagda på neo några dagar då han låg lågt i socker men nu är vi hemma och han mår väldigt bra :)

• Kawinna
    Sanna&J skrev 2015-05-04 20:53:22 följande:

Vår lilla tjej kände inte för att komma ut i mars utan väntade till 8:e april, 12 dagar över tiden... Gick väldigt fort, 2 timmar och 45 minuter efter att vi kom in på kk var hon ute :)

Grattis!
    Ja, oj vilken snabb förlossning! :)
Svar på tråden BF Mars 2015