• Nixe

BF Mars 2015

Madelia skrev 2014-08-28 18:43:20 följande:
    Jag har både hört och läst att det är väldigt vanligt iaf:) själv har jag knappt haft några symptom under hela tiden och det verkar ju se bra ut ändå så jag skulle inte tro du behöver oroa dig alls :)
    Tack! Ja själv har jag inte haft så många symtom heller ärligt talat men jag har haft väldigt spända bröst och lite molvärk i magen och i ljumskarna. Helt plötsligt känns brösten små och totalt opåverkade och jag känner ingenting alls i magen. Små små detaljer och jag är säkert jättefånig men jag kan inte låta bli att oroa mig :-/ tack så mycket för lugnande ord iaf! {#emotions_dlg.flower}
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-28 21:16:01 följande:

Hej! Åh, här är en till! v. 10 nu och symtomen har verkligen avtagit. Känner mig faktiskt ganska orolig... :/

Usch då är vi två :-/ idag kändes brösten lite större igen men det är nog bara inbillning. Kan bm lyssna på hjärtljuden så här tidigt? Har su pratat ngt med någon om försvinnande symtom? Har inskrivning på tisdag och går då in i v 12 (11+0). Sen förra veckan (10) känner jag mig inte gravid alls. Den där förlamande tröttheten bara försvann över en dag typ. Hoppas allt är bra med de små för oss båda!
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-29 22:41:19 följande:

Jag tyckte också att jag kände mig lite illamående idag igen, men det är verkligen inte som det har varit. Jag har inte pratat med någon förutom min mamma som säger att hon kände likadant i perioder när hon var gravid. Jag går in i vecka 11 imorgon och ska på inskrivning 9:e sept. Kommer då, om allt går som det ska, vara i v. 12+3. Jag har också funderat på om bm kan lyssna på hjärtljuden och jag tror att det ska gå, men jag vet inte om dem gör det under inskrivningen? Du kanske kan uppdatera mig om det eftersom du ska dit innan mig. 

Lycka till! 

Är på väg till inskrivningen nu (11+0 idag) och ska se om hon vill försöka att kolla efter hjärtljud. Annars för jag bita ihop i en vecka till. Har plötsligt drabbats av illamående till och från nu, inte så man kräks men man känner sig typ åksjuk? Har nog aldrig blivit så glad över finnar och kräkkänslor förut, haha ;) håll tummarna för mig!
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-30 10:08:07 följande:

Har också drömt att jag fick en son och han var på pricken lik pappa. Men jag har ända sen början tänkt att det är en liten tjej där inne, så jag blev förvånad i drömmen 

Vad kul att fler har en liten känsla för vad det kan bli för något :) själv är jag helt övertygad om att det kommer att bli en pojke, skulle nog bli helt ställd om ngt annat kom ut :p
  • Nixe

Allt såg bra ut! :D grät nästan lite av glädje när jag fick se hjärtat slå och en liten hand vifta omkring (det var för tidigt för hjärtljud men de gjorde ett snabbt UL). Tre dagar äldre blev han också så nu är jag i 11+3. Tror inte det går att bifoga bild från mobilen annars slänger jag in den ikväll om någon vill se :) himla häftigt vad tydligt allt syns trots att bebisen är som en liten kiwi!

• Nixe
    SvanE skrev 2014-09-02 12:25:43 följande:

Åh vad roligt! :D Är på väg och ska göra KUB nu, 12+0 idag, spännande!

Lycka till!! De sa att de kunde göra KUB redan idag om jag ville eftersom han var så stor ändå men eftersom min sambo inte var med så blir det nästa vecka. Lämnade blodproverna idag iaf. Nu börjar det kännas riktigt spännande faktiskt, pirrar lite i magen :)
  • Nixe

Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen? Gråter

• Nixe
    Ludaca skrev 2014-09-11 16:21:39 följande:

Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! 

Hur går det för er andra? 

Grattis! Och vad kul! Då är vi beräknade till samma dag :) var och gjorde kub igår och blev så glad av att se hjärtat slå. Bebisen var i perfekt pose så undersökningen tog "tyvärr" bara typ 10 minuter, haha. Glömde be om bilder men de från förra veckan var tydligare så det kändes lite sak samma. Nästa titt blir inte förrän i v 20 pga mitt schema. Fick 1:20000 på alla tre tritomier så det var skönt med lite goda nyheter. Var första gången sambon såg bebisen "live" också så det blev nog lite mer verkligt för honom också nu. Meddelade chefen idag också vilket gick jättebra ändå så jag känner mig tusen kilo lättare nu. Äntligen lite medvind!
  • Nixe

Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!

• Nixe
    Ludaca skrev 2014-09-11 21:09:06 följande:
    Så känner egentligen jag också. Magen växer, känner mig redan stooor (!) och kissar hela tiden. RUL snart för er, KUL! Det är ju inte alls långt kvar. Uppdatera sen om du hade rätt eller inte ang. könet :) Lycka till med allt! 
    Nixe skrev 2014-09-11 17:19:32 följande:

Just ja, fick veta att moderkakan ligger i bakväg så jag borde känna sparkar om ett par veckor eller så :D längtar ngt så otroligt!!

Tack! Detsamma, ni fick ju ännu bättre siffror, härligt! :) KUB-testet var en upplevelse i sig, verkligen. Alla närbilder, se hur h*n skjuter ifrån med fötterna, tar sig för ansiktet vrider och vänder på sig, för att till slut somna (vi höll på ett tag, livlig en där inne!) För oss var det dessutom vi fick se bebis "på riktigt" och man kunde urskilja vad som är vad o.s.v. Jag tänkte berätta för min chef imorgon, om hon inte är sjuk för det har hon varit i två dagar nu. Men jag är lite nervös inför det. Hur berättar man? Haha! Vad sa du till din chef? Min moderkaka ligger också i bakväg, snart så känner vi förhoppningsvis kullerbyttorna där inne! :) Lycka till i fortsättningen! 
    Jaa två av mina chefer fick veta förra veckan och det gick bra. Hon jag pratade med (den andra lyssnade mest i bakgrunden) var jättesnäll och trevlig även om jag förstår att det är en mindre katastrof för henne med den akuta personalkris som är just nu.. Drar mig dock för att berätta för den sista chefen och för kollegorna. Två som jag litar på vet redan och har lovat att vara med när jag berättar för övriga för jag vet verkligen inte alls hur folk kommer reagera.. Det är som sagt inte helt poppis att komma och säga att man är gravid som nyanställd när man knappt kommit in i verksamheten ens :-/ har väldigt ont i magen över detta vilket är sorgligt för det tar liksom glädjen ifrån mig. Mycket annat har också hänt den sista tiden som gjort att detta underbart roliga helt har hamnat i bakgrunden. Det är som att jag inte är gravid längre.. Jag hoppas det vänder snart. Jag sa mest som det var, att jag är gravid och att det inte var planerat så men att nu är läget som det är typ. Hon misstänkte redan vad det var jag ville säga när jag började så hon blev nog inte helt dödschockad iaf.
    SannaO skrev 2014-09-16 12:23:07 följande:
    Hej! Ursh jag vet precis hur du känner. Har varit med om 3 otroligt jobbiga händelser under min graviditet. Bl.a. 2 akutbesök till sjukhuset med min systerson och sambo och även ett nära dödsfall med begravning. Nu har även jag varit inlagd 2 nätter. Inget som hade med graviditeten att göra. Men oron och sorgen har varit större än nånsin men vi har klarat oss. Bebisen verkar må bra och är nu i v 17. Vet inte annars hur sorg kan påverka men i mitt fall har det iallafall gått bra än så länge :)

Hoppas de känns lite bättre nu!

Ta hand om dig och bebisen. Kram Sanna

Tack så mycket! ja oron äter upp en just nu när man är så känslig känner jag. Är så himla glad att jag har min fina sambo, min familj och mina vänner som ställer upp som bara den nu för annars hade jag nog gått in i väggen helt. Skönt att höra att bebisen klarat sig opåverkad iaf! Hoppas det är så i mitt fall också.
  • Nixe

Är det förresten någon mer som har sjukt dålig aptit? Jag är inte så himla illamående längre, kräks inte även om det är nära ibland. Men jag är aldrig hungrig. På sin höjd kan jag bli lite småsugen men jag som alltid har älskat att stå och laga mat från grunden och fixa har helt tappat all lust. Förra middagen blev det tre köttbullar nerpetade på en timme och det var typ allt. Det är som att hungern försvinner i samma sekund jag gör iordning den första tuggan? Äter pyttesmå portioner för att ens få i mig ngt alls och jag börjar bli orolig över ifall detta kan skada bebisen? Tar den näringen den behöver från mig i alla fall eller borde man göra ngt åt detta? Försöker tänka positivt och vänta ut det just nu.

• Nixe

Var och lyssnade på hjärtljud igår som tuffade på fint :) idag blir kollegorna underrättade för nu kan jag inte hålla in magen så bra längre. Bm visade hur man skulle känna livmoderns kanter också och den var mkt större än jag trodde både "uppåt" och åt sidorna. Tre fingerbredder nedanför naveln är den nu i v 16.

• Nixe
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? 

Är i mitten av v 18 nu och har känt små puffar. Känns lite som om någon petar en i magen fast inifrån och ut. En himla märklig med rolig känsla! :) har inte känt av ngt fladder eller så innan annars.
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-10-18 15:03:38 följande:

Är det någon som har börjat kika på vagn? Vad går ni i för tankar? Har alltid gillat Stokke Crusi, men den är inget alternativ pga att vi måste kunna ta oss fram i snö och lite tuffare underlag och vad jag förstår så är det ju inte direkt någon terrängvagn. Nu har Stokke Trailz kommit ut och vi kände direkt - JA! ...tills vi fick reda på att den inte går att göra till en syskonvagn (vilket jag tyckte var ett + med Crusi). Vi har ju inga barn sen innan, men vi tänker att det kanske kan vara bra med en vagn som har syskonsits längre fram   

Här blir det en bugaboo buffalo, beställer från Holland efter v 24 tänkte jag :)
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-10-19 10:31:06 följande:

Är den billigare där eller är det av någon annan anledning det blir just Holland? :) Nyfiken! 

Ja den blir billigare :) köper babyskyddet och bas och eventuellt en stokkestol med nyföddinsats också och det verkar som att man kan gå ganska bra rabatter på hela köpet därifrån.
  • Nixe

Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)

• Nixe

Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)

• Nixe
    irissiri skrev 2014-10-29 15:33:20 följande:

En fråga:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.

Jag har gått ner fyra kilo hittills och min bm sa att det inte var ngt att oroa sig för men att vi skulle ha lite koll bara. Man måste nog inte gå upp massor tolkar jag det som. Nu verkar jag iaf ha planat ut för nu borde jag inte gå ner mer.
Svar på tråden BF Mars 2015