Inlägg från: Anonym (Ninni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ninni)

cannabis vid livskris

Låter som din terapeut är på rätt spår. Han har ju länge gått med depression utan vad jag förstått ordentlig behandling. Depressioner kommer även ofta tillbaka i skov.

När du berättar om hans familj så är det ju en stor chans att även han har något utöver depressionen men som inte blivit utrett.

Låter som han självmedicinerar sig och har gjort pga det han känner för han kanske inte kan "visa sig svag" genom att be om hjälp med det han bär på. Han känner kanske att något inte är som det ska och kan inte tackla det vilket leder till frustration som visar sig i humörsvängningar och elakt beteende.

Visst kan cannabis ge personlighets förändring men det är väl mest om man nyttjar det ofta och länge och är en av dom som inte tål det. Cannabis är inte till för alla.

Jag vill tro det handlar om hans inre kaos som han inte kan hantera. Har man svårt eller helt av inte vågar tala om sitt inte kaos så är flykten den som ligger varmast om hjärtat.

Jag vill även tro att han lider inte bara av sitt inre kaos utan även av skuldkänslor. Skuldkänslor att inte fungera som han önskar, vara den pappan till sina barn eller partner.

Om inte du kan nå fram muntligt testa då och skriv ett brev. Möt han istället för att peka på. Om inte du kan nå honom finns det ingen du vet om som kan och vill hjälpa?

• Anonym (Ninni)
    Anonym (medicin - förbannelse- ?) skrev 2014-07-05 12:18:51 följande:

Inte det heller, markant skillnad mellan sativa och indica, korsningar av dessa har sedan egna egenskaper.

Finns sorter som får folk att springa ut i solen och njuta av det aktiva livet ute och det finns sorter som får en att slå rötter i soffan och sjunka i sig själv eller nån film.

Sen beror det vad för psykiskt ohälsa vi snackar om, fel sort vid fel tillstånd kan skada mer än gynna.

Instämmer helt! Cannabis är inte bara en och samma sort utan det finns oändliga strains och korsningar. T.ex AK-47, bubbelgum,northenlights,blueberry.

Var sort har sin egenskap och smak även om många av dom kan va väldigt lika.

Därav reagerar man olika, beroende på vilken sort och vem man är.

Sativa = uppåt

Indica = neråt

Alla tål ju inte vin. Vissa tål bara vissa druvor andra "alla
Svar på tråden cannabis vid livskris