• tobbe01

Soc delar ut liserbergsbiljetter

Att leva på "soc" och ha småbarn måste vara  förj....ligt! Att leva på "soc" och ha tonåringar om möjligt ännu värre. Kan inte ens föreställa mig hur det känns men att ens barn får gå på Liseberg och glömma eländet en dag torde vara en lindring i bedrövelsen?

• tobbe01
    Moonis skrev 2014-07-02 22:10:14 följande:
    Konstigt att företagen inte anställer människor när dom kan ta in massa från Fas 3 som dom till och med får betalt för att ta in Obestämd
  • tobbe01
    Anonym (G) skrev 2014-07-03 08:57:06 följande:

Jag tycker att det är härligt när vi öser pengar när vi inga pengar har.

Jag ska hänvisa till denna tråd så fort någon gnäller över att det inte finns pengar inom vård och omsorg. Att vi ska vara så solidariska och generösa och ge pengar till "fattiga" familjer för roliga saker.

Det räcker liksom inte att man får mat och tak över huvudet, vilket jag anser vara det minimala som samhället ska ställa upp med. 

Ni vet om att socialbidragen är en av dom största utgifter som Sverige har?
    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Offentlig-sektor/Offentliga-sektorns-utgifter/

Nu såg jag att Liseberg bjuder på mycket av kostnaden, men även om det inte hade varit så, så hade många ändå tyckt att det varit rätt att lägga ca 5 miljoner på sådant här. 

Är det inte bättre att vi jobbar för att så många som möjligt ska ut och jobba istället?

Hur kan vi försvara att vår välfärd monteras ner?

Det enda man kan göra som enskild individ för att hindra att välfärden fortsätter att nedmonteras är att lägga rätt röst i valkuvertet i höst. Vilken det är bör man fundera på rejält.
Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter