Inlägg från: Anonym (hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hm)

Soc delar ut liserbergsbiljetter

Jag tycker det är ett riktigt bra beslut av socialförvaltningen att på ett kostnadsmedvetet sätt genom att bjuda på attraktioner från ett bolag i stadskoncernen. Det kostar ju staden i princip inte många kronor men kan ge dessa utsatta familjer en ljusglimt. Jag tycker många på FL är så missunsamma mot dem längst ned på samhällsstegen. Men det är ju som det är i samhället i stort "slicka upp och sparka ner".

• Anonym (hm)

Odlingslotter är något fler borde nyttja. Speciellt nu när all mat besprutas och har inte sällan ett okänt ursprung. Bra grej det där med odlingslott. Jag odlar själv en del fast i trädgården...

• Anonym (hm)

Jodå Socialtjänsten/socialförvaltningen är en kommunal förvaltning som lyder under socialnämnden i aktuell kommun. Dess verksamhet styrs av Socialtjänstlagen. Namnet på förvaltning resp nämnd kan variera något kommun till kommun.

• Anonym (hm)

Ja då är socialtjänsten en del av den aktuella kommunen.

• Anonym (hm)

Det är ju för barn som Liseberg finns. Det är viktigt att också fattigas barn får komma ut på nöjen annars riskerar de bli stämplade som andra klassens medborgare redan som barn.
    Sedan kan ju de som vill gå på Liseberg utan att erlägga entre gå dit i god tid innan attraktionerna öppnar då anläggningen är öppen som park utan att erlägga avgift.

Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter