Moonis skrev 2014-07-02 14:04:02 följande:
Har helt andra erfarenheter här på FL. Här är man verkligen en low life parasit som går på soc och självklart är alla lata eller så ljuger dom till sig diverse diagnoser så dom kan slippa ta ansvar och jobba.
Det är dessa åsikter jag mest sett här och framförallt så ska man inte under någon omständighet alls ens få ha lite roligt när man går på soc för man ska sitta hemma, söka alla jobb och thats it.
Gärna leva på bröd och vatten också och helt enkelt bara vara tacksam att man ens får existera.
Sanningen är den att det är väldigt få som tycker det är "kul" att gå på soc och få som faktiskt utnyttjar systemet. Dom flesta vill verkligen komma ifrån soc så man slipper leva på minimalt med pengar och bli synad i sömmarna varje månad.
Tyvärr så är det allt fler som hamnar hos soc när dom med det nya systemet blir utförsäkrade. Smart drag av regeringen då dessa inte räknas in som arbetslösa längre och vips så ser det ut som man sänkt arbetslösheten.
jag har samma erfarenhet, ibland har jag verkligen lust att lämna familjeliv pga alla fördomar och den människosyn vissa här har.
jag gick på soc en sommar, för att jag inte hade något annat val, jag pluggade på universitetet och fick inte tag på något sommarjobb. det var verkligen ingen rolig erfarenhet, och jag kan verkligen inte tänka mig att någon gör det pga lathet och bekvämlighet.
vem som helst kan bli arbetslös, vem som helst kan bli sjuk, vem som helst kan behöva få hjälp av samhället under kortare och längre perioder.
ibland hoppas jag att ni med era hemska fördomar skulle drabbas av det, så skulle ni se hur himla skoj det är.