• Funderar05

Vecka 31 - stått still på samma vikt i 4 veckor?!

Är gravid i vecka 31 och har stått still på samma vikt (67,5 kg) i fyra veckors tid nu trots att jag äter mycket. Tränar visserligen en del men känns ändå som att man "borde" gå upp mer nu mot slutet.

Har väldigt liten mage enligt de flesta även om bm säger att sf måttet är normalt. Har gått upp totalt 7 kg sedan start.

Är orolig att bebisen inte växer som den ska nu i och med att jag stått still på exakt samma vikt "så länge" såhär på slutet? Är detta ett skäl att få ett tul? Ska till bm på måndag så ska givetvis ta detta med henne då. De har inte frågat om min vikt en enda gång sen inskrivningen så man kanske inte ska oroa sig heller.

• Svar på tråden Vecka 31 - stått still på samma vikt i 4 veckor?!
  • Malima

Om bebisen växer som den ska så är det nog ingen fara. Bebisen tar nog av det du äter, så du kanske går ner i " egen vikt" medan bebisen växer. Kan inte tänka mig att du får tul så länge bebisen/magen följer kurvan som den ska.

• The Fugly

Jag stod stilla under typ fem veckor första graviditeten, typ 25-31 sen började jag gå upp igen. Helt normalstor bebis bidde det.

• Limaliie

Nej så länge sf-måttet växer lär du inte f nått tul.

Kan säga jag stått still, till o med gått ner lite i vikt de senaste veckorna och jag är i v 34 nu. Men har några kg övervikt sen innan så det verkar som bebisen tagit därifrån, för hon växer med dunder och brak. Mitt sf-mått är högt och har sprungit på tul.

• Funderar05

Okej skönt att höra att det inte är någon fara, det är ju så olika för alla men man blir ju så jäkla nojig för allt... Tack för svar :)

• minerva123

Jag planade också i vikt under tredje trimestern, gick upp 9 kg totalt. Kan inte förklara hur det gick till för jag åt som en häst och hade ett sanslöst sötsug. Det var härliga tider! Så länge SF-måttet följer sin kurva så spelar din egen kroppsvikt inte så stor roll.

Svar på tråden Vecka 31 - stått still på samma vikt i 4 veckor?!