Inlägg från: Emmatrollunge |Visa alla inlägg
  • Emmatrollunge

ersättning vs amning

Funderar på att inte amma.
    Tror säkert att det kommer fungera så inte för den delen...
    Vad kostar det att ge ersättning/vecka eller månad cirka?
    För/nackdelar?
    Anledningen är att jag känner både de som ammar och de som ger ersättning och har sett för nackdelar själv.
    Vännernas barn mår precis lika bra, ammade som oammade..

• Svar på tråden ersättning vs amning
  • Emmatrollunge

Dels har jag piercing som ska i och ur så amning blir lite bökigt det med föe min del.

Sen är väl jag en av de som inte vill visa mina egna eller titta på andras tuttar på visa platser så då blir ju amning lite bökigt där med.

Självklart tar jag gärna lite bök för att få bebis nöjd.

Samtidigt har jag en vännina med termos och lagom vatten som aldrig hinner ta slut och några flaskor i ombyte.

Inte själv upplevt annat än smidigt mes ersättning.

Ingen mes positivt av det?

• Emmatrollunge

Oj vad mycket fina svar! Tack alla!

Självklart bestäms inget förren man märker hur allt går.

Blev rekommenderad av BM här på FL att oavsett vilket amma de första dagarna.

Piercingen ser jag inte som något bök heller egentligen.. har flera extra stavar så har alltid en ren att använda en stund efter amning.

Mest bök (om allt blir som vi känner nu)

är väl att bebis ska sova i egen säng ganska omgående så upp och ner ur sängen blir det ju vilket som.

När jag har haft kompisens flaskunge hade jag två flaskor redo och de var klara efter 15 sek i micro.

Tutten är ju med redo direkt men ändå skönt att dela på matning och kunna lämna med någon annan utan pumpa och ont i bröst...

Aja... tack igen för all information!

Bara vänta och se nu då! :)

Svar på tråden ersättning vs amning