• Speck

IVF hösten 2014

Nissan : jag fick svar strax efter jag postat här att det fanns lite extra i och att jag skulle ta 175. Tack för ditt svar! Å tack o lov för jourtelefon :)

Ikväll tog jag min spruta för tredje dagen. 900-375= 525. Dag två 525-375=150. 150+225=375, alltså hade jag räknat med att behöva ta 225 från nästa spruta.

• Speck

Alltså när jag ska ta sprutan på vänster sida av magen så gör det så sjukt ont, jag fattar det inte? Idag backade jag halvvägs in och stack på höger sida igen, där känns det nästan inget alls! Nån mer som haft liknande?

• Speck

Miwe: kanske du druckit mer den här gången eller andra faktorer som kan spela in. Tänk såhär : imorgon är din td, det svaret är det som spelar roll!

• Speck
    MiWe skrev 2014-09-19 08:55:39 följande:

Allra sista sprutan jag tog på vänster sida gjorde faktiskt ont och blödde lite. Tror det var en nerv o blodkärl jag lyckades pricka. Testa att nypa hårdare i skinnet och flytta sprutan en cm åt sidan bara? Eller gör det lika ont oavsett vart du sprutar?

Jag har provat på fyra olika ställen på vänster sida av magen men det gör ont! Jag har blivit lärd som du, inte nypa hårt, men liksom greppa en bit mage och sticka i.

Jag pratade med kliniken idag pga jag har fortfarande småblödningar sen min mens förra veckan trots att jag börjat med sprutorna (det va fö trol inget att oroa sig för men de gjorde en notering så ska dr få titta på slemhinnan på mån) och då passade jag på att fråga om det där. De sa att det nog bara är nerverna som ligger annorlunda på vä sida och att det inte gjorde nåt om jag tog alla sprutor på höger sida. Skönt att höra!

Jag har för övrigt känt som en fyllnadskänsla i buken idag och haft nästan som mensvärk tofr idag. Äggstockarna reagerar nog på sprutorna!
  • Speck
    karro 2014 skrev 2014-09-19 16:17:51 följande:

Va jag fått lära mig så skall man inte nypa i bukfettet, utan stock dig snett nedanför naveln på höger o vänster sida.. Där har man ingen känsel!! Känns ingenting förutom när man sprutan in då kan de svida)

Jag har då iaf känsel där.. Iaf på vä sida! Jag skulle aldrig våga ge mig själv en spruta utan att hålla i magen sas. Bara trycka in, nej usch va obehagligt!
  • Speck

Miwe: åh va härligt! Jag fick vul i v 9 (2011 när jag väntade min son), men jag tror man kan se hjärta i v 7 eller så. Berätta när du vill, antingen berättar du på en gång och om något går fel så har du stöd i sorgen, eller så väntar du till efter vul, sannolikheten för mf/ma är mycket mindre efter man sett hjärtat slå i den veckan (har jag hört). Eller så spelar du supersafe och väntar till v 13. Grattis till fröet i magen!

• Speck

Karro: som Lokattis påpekat, jag sa inte att det inte händer, men att risken minskar...

• Speck

Alltså jag börjar bli lite nojig här... Jag mår så bra trots allt? Att bli nedreglerad var jobbigt pga svettningar och huvudvärk men nu när jag börjat med sprutor... Jag läste i min dagbok att jag blev så upponer av hormonerna sist, lätt att gråta etc... Men förutom lite irritabilitet och huvudvärk så känner jag mig rätt normal?? Förutom molvärk från äggstockarna och en fyllnadskänsla i buken dvs. Är spänd på att få se vad ultraljudet visar imorgon! Tänk om det är jättefå äggblåsor? :(

Svar på tråden IVF hösten 2014