Anonym (Svärsonen) skrev 2014-06-22 11:34:49 följande:
Jag kanske var lite otydlig. Hon är inte enda barnet. Dom har två söner också. Den ena jobbar kvar på gården (helt underbar snubbe som jag kommer bra överens med) och kommer att ta över den. Den andre jobbar på en oljeplattform i Nordsjön (har jag träffat bara en gång men han verkar reko han med). Hon är enda dottern (mellanbarnet) de har och tydligen mer noga att hon ska ha en "bra kille" av någon anledning. Av det jag har lagt märke till har de inte haft några synpunkter på deras söners respektive och låter de leva sitt liv, enligt min sambo älskar de deras söners respektive. Tydligen är det mer känsligt när det rör deras dotter av någon anledning...
Visst är jag nöjd att hon valt mig och allt är helt underbart mellan henne och mig men det är hennes idiotföräldrar som är enda smolket i bägaren... som tur är bor de 30 mil bort från oss så vi åker inte och hälsar på de så jätteofta och jag gör mitt bästa dessutom för att det ska bli allt mer sällan. Jag förstår att min sambo vill träffa sina föräldrar och sin bror (han som bor kvar på gården) så jag får bita i det sura äpplet emellanåt. Ska bli riktigt intressant förresten om hennes föräldrar dyker upp på bröllopet. De har hotat med att utebli som någon sorts fånig protest och min sambo har börjat gråta varje gång de har nämnt det. Bröderna med respektive ska däremot komma.
Då har de väl knutit henne hårdare till sig än sönerna. Det är ju inte helt unikt att föräldrar har olika relationer till sina barn.
Kan du inte hålla ett tal på bröllopet. Att du beklagar att ni är ense om att inte gilla varandra?