• Lillahjärtat

sambo verkar inte bry sig om sparkar när jag ger pikar när det är som livligast

Jag är i v 21 och jag har länge känt fladder i magen men nu kan man känna utifrån att det sparkas där inne (om man har tålamod) och verkligen ligger o känner.. Men jag ger ofta pikar att "nu är han vild där inne" och själv håller på magen men ändå ingen reaktion.. Men med allt annat är han tvärt om.. Han har tagit upp sängen till rummet osv, men känns som att det borde vara speciellt när det är första barnet för hon (andra för mig)och speciellt sparkar!!!!!??? Någon som har en lika jävla tråkig sambo????

• Svar på tråden sambo verkar inte bry sig om sparkar när jag ger pikar när det är som livligast
  • Lena

Sluta ge pikar och fråga rätt ut om han vill känna.

• mammaSöt

Min man engagerar sig inte alls denna graviditet, vår sista, inte känna prata eller läsa om graviditeten inte fundera på inköp eller så utan d e bara jag, trist då d e sista men samtidigt kan ja förstå eftersom d e barn nr fem.

• Lillahjärtat

Lena, Jo jag har frågat rakt ut men det är fan som han är stumma... :/ MammaSöt Jo barn nr fem är mer förståligt.. Men hans första?? :/

• Amanda84

Men säg vad du vill att han skall göra! Han kan inte läsa dina tankar. Säg att du vill att han håller på dina mage och känner efter.

Jag hade också svårt att få min sambo att känna på min mage. Han gav upp alldeles för snabbt och sade att han inte kände något, men bebisen blev faktiskt stilla när han lade sin hand där i 30 sekunder och när han drog bort den så började bebisen igen. Det var galet frustrerande och jag var ett tag ledsen för att han inte höll handen där längre tid.

Jag gjorde faktiskt så att jag en dag bara tog hans hand och lade den på min mage när vi tittade på tv. Jag lade min hand ovanpå hans så att han inte kunde ta bort den. Plötsligt kände han sparkarna och då blev det liv i luckan, vill jag lova! Förmodligen hade han inte alls känt sparkarna tidigare trots att jag hade fått för mig att han faktiskt gjorde det och när han väl kände sparkarna så blev han också mer intresserad av att känna. Dessutom började han prata med magen, vilket han inte alls hade gjort tidigare.

• Lillahjärtat

Okej det lät ju helt underbart med den ändringen.. Grejen är han höll på min mage i v 19 typ o nu när jag säger att det är mer rätta sparkar så säger han att "jag har ju redan känt en gång" Funderar på att skita i o prata om det o se när han är född hur många gånger han verkligen kände på magen :/ men så ska det inte vara :/

• Amanda84
    Lillahjärtat skrev 2014-06-14 21:32:14 följande:
    Okej det lät ju helt underbart med den ändringen.. Grejen är han höll på min mage i v 19 typ o nu när jag säger att det är mer rätta sparkar så säger han att "jag har ju redan känt en gång" Funderar på att skita i o prata om det o se när han är född hur många gånger han verkligen kände på magen :/ men så ska det inte vara :/
    Nej, så skall det inte vara. När du nästa gång känner ordentliga sparkar, ta din killes hand, sätt den på magen och säg: "Känn!"
  • Lillahjärtat

Okej då väntar jag några veckor till .då det är ännu starkare!! Hoppas på mer gensvar då el att han kommer innan det.. Svårt o tro det men men..

• mammaSöt
    Lillahjärtat skrev 2014-06-14 21:18:58 följande:
    Lena, Jo jag har frågat rakt ut men det är fan som han är stumma... :/ MammaSöt Jo barn nr fem är mer förståligt.. Men hans första?? :/
    Nej hans fjärde biologiska.. men ändå.. lika intressant är det inte, men liiite intressant? Är ju ändå en ny liten baby som bor där!!!

Man får tvinga dem ibland. Tvinga dit handen. Be om hjälp att lugna en vild liten baby vid sovstund..
  • Mitarashi

Min karl är inte det minsta intresserad och han tyckte inte att det var så spännande med ettan heller. Däremot är han en underbar pappa när de väl kommer ut :D

Däremot så gör han vad han kan för att underlätta för mig, jag har mått illa hela graviditeten (är i v30) och han hämtar, lämnar, tvättar, städar och diskar samt köper hem vad jag vill ha :p

Vissa pappor tycker nog inte att det är så spännande när bebisen är i magen.

• Amanda84
    mammaSöt skrev 2014-06-15 14:06:58 följande:
    Nej hans fjärde biologiska.. men ändå.. lika intressant är det inte, men liiite intressant? Är ju ändå en ny liten baby som bor där!!!

Man får tvinga dem ibland. Tvinga dit handen. Be om hjälp att lugna en vild liten baby vid sovstund..
    Att be om hjälp att lugna en vild bebis kan faktiskt göra underverk! Min sambo har aldrig varit så stolt som när han insåg att hans hand gjorde bebisen lugn. (Nu tror han att han har "magiska händer" och kommer att få pojken lugn närsomhelst även när pojken är ute... vi får väl se om ett par veckor..! Flört)
  • jwrga

Min man känner bara när jag frågar om han vill känna, och han håller kvar tills han känt en spark ungefär. Gå inte och hetsa upp dig över det! Huvudsaken är ju faktiskt hur han är som pappa sen. Min man är en helt fantastisk pappa trots måttligt visat intresse både under denna graviditeten och förra.

• Lilla Morran

Min man har inte heller varit överväldigad av nån av graviditeterna. jag har sagt till nån gång efter v.20 att man kan känna bebisen sparka, men han har också hållit kvar handen för kort stund. Nu i slutet tycker han väl att det är lite roligare, men i ärlighetens namn så har han blivit mycket mer engagerad när barnen har passerat ca 1 år, bebistiden har nog inte riktigt varit hans grej. Som tur är har jag älskat den tiden Så ta det lugnt TS, bara för att han inte visar så stort intresse för din mage nu, så betyder inte det att han kommer bli en oengagerad pappa.

• ChristianH

Han tanker nog bara paa annat for stunden och filtrerade bort dina kommentarer som vardagsbrus.

Svar på tråden sambo verkar inte bry sig om sparkar när jag ger pikar när det är som livligast