Inlägg från: Mandi90 |Visa alla inlägg
  • Mandi90

Mjölken sinar - hjälp!!

Hej, har en 7 veckors bebis som har gått ner 40g på en vecka... På viktkurvan ser det ganska kraftigt ut... BVC ska kolla ny vikt på måndag.. Dock så känns det inte som an får i sig tillräckligt med mjölk. Han ammar konstant om dagarna och har fri tillgång till brösten, men det räcker ändå inte. Hade samma problem med dottern, då funkade det att helamma 3veckor innan det sinade. Med båda barnen läckte ja väldigt mkt i början så har samlat på mig 4liter mjölk i frysen som tur är, gav han fryst mjölk (uppvärmd) i flaska igår och idag och vilken skillnad! Han blir helt lugn o h tillfreds och ja... Mätt! Jag som var helt inställd på revansch denna gång med amningen o så sinar mjölken igen...NÅN som vart med om liknande? Enligt BVC förra gången så ska det inte ens gå att mjölken sinar och ändå sitter jag här med en krokig rygg och hungrig bebis.. Tacksam för hjälp och era erfarenheter kring detta

• Svar på tråden Mjölken sinar - hjälp!!
  • Mandi90

Hej o tack för svar. Vad skönt om de bara är en tillväxtfas, tyckte bara de lät så konstigt att det skulle va nått sånt då han inte går upp i vikt...utan ner.

Har en bröstpump som är manuell och dessvärre inte gillar, kommer mer om jag handpumpar. Har provat handpumpa efter varje amning men kommer knappt en droppe, för några veckor sedan fick jag ut 25ml med pumpning efter amning..

Men bara fortsätta kämpa då med andra ord!

• Mandi90

Han har gått ner 40gram på en och en halv vecka.. han har vart nöjd och har ej behövt stödmata med sparad mjölk sen igår kväll så förhoppningsvis ordnar det till sig nu :) jag läy han amma och byta bröst fram o tillbaka 5-6ggr innan jag gav sparad mjölk. Kommer amma konstant hela helgen o hoppas de löser sig, nästa vecka har dottern lov från förskolan så då blir det lite svårare att amma 24/7

Svar på tråden Mjölken sinar - hjälp!!