Inlägg från: sosso03 |Visa alla inlägg
  • sosso03

Amning o nappvägran

Hej
    Vårt 3e barn är snart 8 månader och vägrar napp. (Inga pekpinnar om varför jag vill att han ska ha napp Tack! ) jag vill verkligen inte amma dagtid längre men kan omöjligt få honom att somna utan tutten i munnen. De är jobbigt för mig att ständigt behöva ha tutten redo och de e jobbigt för pappan eftersom han känner sig hjälplös o de är jobbigt för syskonen som vet att när mamma ammar är de ej lönt att gå till henne. Bebis tog napp dom första levnadsveckorna sen vet jag ej riktigt va som gjorde att han plötsligt ratade nappen.

Vi har lagt ut hundratals kronor på nappar men han lixom förstår inte att han ska suga på den. Provat me säkerhet 30 olika sorter o ingen verkar va sämre eller bättre än nån annan.
    Snälla säg nåt som funkar! Är så less på detta nu.

• Svar på tråden Amning o nappvägran
  • sosso03

Tack för svar utan "varför ska han ha napp osv".

Trött är han konstant...han har aldrig sovit speciellt mycket...vi pratar typ 1,5 timmes sömn från 06.30 till 22.00 kanske. Åh då är de uppdelat på kanske 3ggr...de blir en ond cirkel. Dels eftersom han oftast vaknar om jag tar bort tutten plus att jag inte kan ligga i soffan i timmar "bara" för han ska sova. Ja ni förstår. Ett tag körde vi me flaskan som napp men de e lixom ohållbart nu när de e så varmt o nutramigenen han får blir sur.

Går jag utanför ytterdörren skriker han i regel konstant. Maken brukar säga när jag tar kvällsrundan me hunden att de räcker jag stänger dörren bakom mig så är han igång. Ska jag "lämna" bebis måste han va 100 procent utvilad så funkar de en liten stund iaf.

(Ja jag går på knäna snart) haha

• sosso03
    Flickan och kråkan skrev 2014-06-12 16:25:52 följande:
    Men har ni testat bärsele/sjal. Mina barn har aldrig heller sovit mycket, men de har aldrig dagtid sovit på egen hand mer än max 30 minuter. I sele/sjal så somnar och sover de däremot. 

Ja vi har testat bärsele ett tag men han börjar bli ganska tung (nästan 11kg) plus att han alltid vaknade när vi kopplade loss för att lägga honom.
Svar på tråden Amning o nappvägran