• liten2014

ligger bebisen fel? :/

Jag har BF på tisdag den 17e! Jag har börjat fundera på om min lilla bebis ligger fel, alltså med fötterna neråt... Min barnmorska hade förra veckan lite svårt att känna om det verkligen var huvudet som var neråt, men hon kom sedan fram till att huvudet var neråt. Blir ändå lite orolig eftersom jag tycker att det trycker ut åt höger sida men även typ att det rör sig långt ner i magen. Vet inte om hon slår där nere med armarna om hon nu ligger med huvudet neråt eller om det faktiskt är så att fötterna är neråt! Hon ligger ofta på höger sida av magen

• Svar på tråden ligger bebisen fel? :/
  • jen82

Min bebis ligger med huvudet ner (v 32). Jag kan också känna rörelser långt ner i magen samt ut mot sidorna på magen. Inte en enda spark upp mot revbenen har jag känt, men det var likadant med mina andra två barn. Tror du inte att du hade känt om du hade ett hårt huvud under revbenen? Ring din BM för en extra koll om du är orolig.

• Amanda84
    jen82 skrev 2014-06-11 12:05:22 följande:
    Min bebis ligger med huvudet ner (v 32). Jag kan också känna rörelser långt ner i magen samt ut mot sidorna på magen. Inte en enda spark upp mot revbenen har jag känt, men det var likadant med mina andra två barn. Tror du inte att du hade känt om du hade ett hårt huvud under revbenen? Ring din BM för en extra koll om du är orolig.
    Håller med ovanstående. Min bebis ligger också med huvudet ner (är i vecka 37) och igår var första gången jag kände en spark uppåt men den kändes knappt den heller eftersom bebisen sparkade till min ena lunga. Plötsligt tappade jag andan och fick ingen luft alls och blev jätterädd. Det gjorde inte ett dugg ont och kändes absolut ingenting utan luften tog liksom bara slut. Jag har nu fått förklarat för mig att man inte har någon känsel i lungorna så eftersom bebisen missade revbenen så kände jag heller ingen smärta. Jag känner bara rörelser långt ned i magen och ibland någon puff när han trycker ut rumpan.
  • MEW85

Min bebis ligger med huvudet upp och rumpan ner, är i vecka 37. Jag känner utan tvekan ett huvud vid mina revben och jag har blivit öm (likadant med sonen). Jag kan liksom kupa handen runt huvudet på bebisen, det är som en hård boll. Min bebis sitter på höger sida med ansiktet och armar+ben åt vänster.

Be om ett ultraljud, de måste kolla om de är osäkra.

Svar på tråden ligger bebisen fel? :/