Inlägg från: Bäbislängtan |Visa alla inlägg
  • Bäbislängtan

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Alltså jag trodde att det var nu alla symptom skulle börja avta, vecka 11 idag. Istället har jag nog aldrig känt mig så gravid som idag. Jag som knappt aldrig brukar kräkas kräktes nyss i duschen och brösten är större och ömmare än någonsin. Kan ju vara värmen, men jag klagar absolut inte :D Känns superbra att verkligen få känna sig gravid!

• Bäbislängtan

Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12

Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2-15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2-15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

Bäbislängtan - 25 år, 1:a barnet, BF 19/2 -15

Jobbar borta på läger just nu och har inte så tät tillgång eller tid till internet men jag vill såklart vara med :) Vi gick in i vecka 12 igår och jag känner mig mer och mer avslappnad även om jag egentligen inte vågar erkänna det. Längtar efter att få se den lille, så den lever och allt står rätt till :)

• Bäbislängtan
    Penguine skrev 2014-08-03 16:28:24 följande:

Skumt, mitt familjeliv säger inte alltid till att det har skrivits i tråden så jag hade missat massor av inlägg.

Vi har nog inte bestämt oss för försäkring eller inte. Jag hade en med dottern men jag minns inte vilken det var, tror det var genom min livförsäkring.

Pyre88, skönt att det såg bra ut och grattis till giftermålet! Jag längtar efter vårat men är också rätt nervös.

Är det bara jag som tycker att tiden går otroligt långsamt. Det är skönt att ha semester men det gör också att jag bara tänker på graviditeten hela tiden och väntar på att magen ska synas, känna sparkar, ultraljud etc.

Så fort jag har några dagar ledigt känner jag på samma sätt, långsamt och jag oroar mig mycket mer över allt som kan hända... Som du här med försäkring, det har vi inte ens hunnit tänka på. Det är dags nu kanske!

Vecka tolv här nu. Mer illamående och kräkningar än någonsin inget ihållande men det kommer nu och då, men när jag håller igång och jobbar känner jag inte av så mycket trötthet. Hur är det för er med symptom nu?

Vi vill gärna veta kön på babyn, vet ni om de brukar berätta på rul ifall de ser? Om man måste boka privat bokar vi Norrlandskliniken då och när i så fall är det lämpligt? :)
  • Bäbislängtan

Nu är jag hemma igen efter en hel sommar på resande fot. Maken kommer inte hem igen förrän oktober, säsongsjobb. Dock kommer han hem till ultraljudet den 25, sista dagen i vecka 19. Jag är så sjukt nervös, men på ett bra sätt. Det är så härligt att ha så många punkter att längta till :)

Väldigt sällan illamående just nu, dock fortfarande lätt att kräkas. Annars mår jag jättebra nu. Känner ganska ofta av värk, stickande, kliande och ilade. Växtvärk är det tydligen :)

Ett tips är barnloppis imorgon!

• Bäbislängtan
    Hjortron skrev 2014-08-30 09:25:27 följande:

Ja aj aj aj. :( Jag jobbade på förskolan igår, sista dagen, men det borde jag inte ha gjort. Ville sjuka mig men skulle vara "snäll", tänkte att det är ju sista dagen och allt. Men blev helt förstörd i svanskotan p.g.a stress och tokiga lyft av barn säkert. Sen kunde jag inte röra mig på hela kvällen plus att jag spydde på vägen hem. Hoppas nu att jag hinner vila upp mig tills på måndag då universitet börjar. Helt ärligt skulle jag helst bara vilja vara sjukskriven fram tills att bebisen föds, är inte alls pluggpeppad.

Jag ska också plugga hela hösten, hoppas verkligen på att kunna avsluta terminen då det är min sista på universitet, men vi får väl se.
  • Bäbislängtan

Vi har två veckor kvar till RUL och jag har börjat bli sjukt nervös igen.. :S

En fundering vi har är om man brukar bli flyttad mycket fram eller bakåt när det gäller BF? Vi vet ju ganska exakt när babyn blev till tänker jag. Ni som har barn sedan innan hur har det stämt för er, vilket av datumen var närmast? Ni som har gjort RUL, har ni blivit mycket flyttade?

• Bäbislängtan
    Cariol skrev 2014-09-14 19:52:29 följande:

Vad kul att det gick bra på RUL pyre88! Grattis till flickan! <3

Vi har vårt RUL 25/9. Betydligt senare jämfört med sist, men det känns bra med vår bakgrund. Det blir senare för att vi ska göra ett riktat ultraljud med läkare istället för ett vanligt RUL där man kollar mer ytligt. Nu kan de se mer och alla organ ska gås igenom ordentligt på vår lilla. Är nervös, men försöker tänka positivt!

Har iaf börjat känna den lilla och idag åkte gravidjeansen fram igen. Ljuvligt!

Jag tycker vi skaffar en FB-grupp och så kan man väl söka sig till den när man vill. Någon som gjort RUL kanske kan göra en låst men sökbar grupp som vi andra kan gå med i när vi känner oss redo att "outa" vår identitet?

Vi ska också den 25, men vanligt rul då :) När är ni beräknade?
  • Bäbislängtan
    Cariol skrev 2014-09-15 22:27:40 följande:
    Spännande! Vilken tid ska ni dit? Vi har tid klockan 13.

Vi är beräknade 18/2 :) ni då?
    Vi är beräknade den 19/2 och ska dit nio på morgonen så vi springer nog inte på varandra ;) Jag tycker det är skönt att det är direkt på morgonen, så jag slipper gå och jaga upp mig under dagen!

Kul med FB-grupp, efter ultraljudet tänkte jag också gå med. Om det nu verkligen är en baby och allt ser bra ut. Jag har börjat tvivla trots otaliga positiva test, fortfarande en hel del symptom och en mage som växt så ingen kan missta sig. Lite knäpp av att vara gravid blir man visst ;)
  • Bäbislängtan

Om den är hemlig ser väl ingen annan? Då kanske man skulle gå med nu ändå, även fast det är en vecka exakt till rul idag. Om jag skriver mitt namn, kan någon lägga till mig då? Maja Svedmark

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15