• pyre88

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Idag ska jag på en ny intervju och kräks igen. Byter typ av föda igen och hoppas att det stannar.

• pyre88

Jo, det är jobbigt. Klockan är nu halv 10 och min sambo står och kokar ravioli med tomatsås åt mig. Första riktiga maten för idag förutom 1,5 potatis.

• pyre88

Båda intervjuerna i veckan gick bra för jag fick båda jobben. Har tackat ja till jobbet som jag var på intervju för igår och känner mig jätteglad över det.

Tyvärr fortsätter jag att kräkas upp all frukost och mår sådär i övrigt. Skakig och trött och mår illa.

• pyre88
    Cariol skrev 2014-06-19 14:13:01 följande:
    Men vad roligt! Grattis! Blev det en tillsvidareanställning? Vad jobbar du som?

Se till att ta hand om dig. Känner du att det inte funkar sök hjälp! Sjukskrivning och medicin kanske behövs om du fortsätter må jättedåligt.
    Yes! Provanställning först såklart men. Jag avslöjar helst inte vad jag jobbar med eftersom det då kan bli mer än lätt att förstå vem jag är. Inte nu iaf.

Nu har jag semester så jag hoppas att det hinner gå över innan nya jobbet börjar. Får jag inte i mig näring och vätska innan måndags ska jag läggas in på sjukan för dropp.
  • pyre88

Tjoho! Glad midsommar! Jag har min hittills andra kräkfria dag. Knepet verkar vara att sova till 9 och dricka ingefärste i sängen innan jag kliver upp.

Hur mår ni andra? Avslöjades det hela igår? Vi har nu berättat för nästan alla våra närmaste. Blev lite svårare att dölja när jag började må så dåligt.

• pyre88

Här har kräkningarna börjat igen. Blir att uppsöka farbror doktor imorgon.

• pyre88

Min inskrivning är i v11 men kommer nog kontrolleras på sjukhuset imorgon och få dropp.

Fint att vi är många på Tomtebo. Har ni också drömt om ett café eller bageri bredvid kiosken?

• pyre88

Biblioteket på Ålidhem är ju ändå ganska nära. Men tänk att kunna köpa färskt bröd på morgonen... Vilken grej!

Jag har precis kommit hem från sjukhuset och känner mig lite piggare. Två påsar dropp blev det men vi fick också göra ultraljud och se lilla plutten och fick veta att hjärtat slår fint. Nu ska jag prova äta lite.

• pyre88

Biblioteket på Ålidhem är ju ändå ganska nära. Men tänk att kunna köpa färskt bröd på morgonen... Vilken grej!

Jag har precis kommit hem från sjukhuset och känner mig lite piggare. Två påsar dropp blev det men vi fick också göra ultraljud och se lilla plutten och fick veta att hjärtat slår fint. Nu ska jag prova äta lite.

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-23 14:48:49 följande:

Men vad roligt det låter pyre88. Längtar som tusan till UL.

Vad sägs om att vi startar en hemlig fb-grupp?

Hemlig fb-grupp är väl kul men jag tänker att jag gärna väntar med det till slutet på sommaren då missfallsrisken minskar.
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15