Inlägg från: Bäbislängtan |Visa alla inlägg
  • Bäbislängtan

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Hej!

Jag är gärna med i den här gruppen också :) Vi är i vecka 6 (5+2) så än så länge behåller vi det som vår hemlighet och hoppas, ber och håller tummarna för det lilla livet som vi så länge längtat efter.
    Än så länge är livet som gravid helt ok, jag har inga större symptom. Idag är första dagen jag känt mig ovanligt trött, jag har haft lite svårare än vanligt att äta, inte direkt illamående, men lite avsmak och inga hungerkänslor ibland. Lite värk i mage, rygg och ljumskar som kommer och går men inte så intensivt. Dock har jag märkt av att jag oftare blir kissnödig än vanligt. 

Jag har inte ringt om inskrivning än, kanske gör det imorgon men det känns lite olustigt. Om det händer nått och det inte går vägen, att behöva ringa och säga det istället..

Hoppas allt går fint för er och era små <3

• Bäbislängtan

Jag blir galen på mitt illamående.. Trodde jag klart mig ifrån, bröjade sedan, för kanske en och en halv vecka sedan få ibland, när jag var hungrig eller kände vissa lukter. Det kändes fint, som en bekräftelse lite, helt uthärdligt. För tre dagar sedan började det hålla i sig hela tiden, kanske släppte en kvart efter att jag ätit, max. men så igår kväll var det plötsligt puts veck! I morse mådde jag illa så fort jag hostade och av att titta och lukta på viss mat, men inte på samma sätt som förut. Såklart oroar jag mig att nått är fel med lillen, tycker också att brösten blivit mindre ömma. Jag vet inte vad jag inbillar mig och vad som är påriktigt, men det är jobbigt.. Såklart önskar jag inget såntdärt oöverkommligt illamående, men det kändes liksom ändå bra på nått vis att få känna sig sådär gravid. Den här lilla är så efterlängtad och vi har kämpat så länge så nu oroar jag mig sjuk över att det inte ska vara bra :/ 
    Och så måste vi vänta till vecka 19 med att se så det är en baby och att den lever? Känns mindre kul. När kan man boka privat, hur tidigt? Hur dyrt är det? Skulle kännas lugnande att veta att hjärtat slår i alla fall, vi är i vecka 8 nu, 7+3.

• Bäbislängtan

Vi har inte hunnit ringa någon MCV än, lite av oro, men mest för att både jag och karln jobbar borta just nu. Men jag kanske ska ta och göra det imorgon, skönt att få prata av sig med någon som kan mycket kanske, bara de inte bara avfärdar oron. Vi bor typ mitt emellan Ålidhem och Mariehem, kan man välja då eller "tillhör" man någon automatiskt?

Tack för era lugnande ord :)

• Bäbislängtan
    Cariol skrev 2014-07-07 18:10:26 följande:
    Du tillhör den MVC som tillhör den Vårdcentral där du är skriven. Men ring till den du vill gå och så hjälper de dig att byta om det skulle behövas. Jag fyllde i ett papper när jag träffade min BM första gången förra graviditeten då jag bytte vårdcentral då. Fritt vårdval! :)

Jaha, ja det borde jag ju kunnat räkna ut ;) Men tack för förklaringen!

Om man nu får välja fritt, vilken hade ni valt?

• Bäbislängtan

Värmen ja, jag har alltid tyckt om värme, även den extrema. Men idag trodde jag att jag skulle gå under!

Gud giv mig höst var dagens bön ;)

Förresten är illamåendet tillbaka och vi har bokat inskrivningstid, idag har allt känts helt ok och inte så mycket oro. Skönt! 

• Bäbislängtan

Får man fråga varför ni valt Norrlandskliniken? Vi var först lite inne på den och om vi inte trivs på ålidhem är det vår andra val.

Jag känner igen mig i det där med att allt blir äckligt. Hårdbröd med ost och tomat är annars en favorit här. Är i norrbotten nu, svalare här. Dock tror jag myggen snart ätit upp allt mitt extra blod ;)

Vi har inskrivning på torsdag, ska bli spännande!

• Bäbislängtan

Inskrivning imorse, kändes bra. Trygg och rejäl barnmorska, plus att vi var helt överens i våra uträkningar ;)

Någon som har tips på bra badplats utan att andra halvan av stan också åkt dit? Jag går åt i värmen,ett av de lite jobbiga symptomen just nu! Annars fortsätter jag att må bra och BM tyckte jag skulle vara glad för det och avfärdade min oro på ett bra sätt. Jag känner mig faktiskt inte lika orolig längre, nu känns det mest som att det blir som det blir.. Blir nog inget tidigt ultraljud för oss. Är det dumt?

• Bäbislängtan

Tack för tipsen :)

Här blev det middag alldeles nyss, orkade inte fixa eller äta tidigare i värmen.. Nu är det uthärdligt på balkongen i alla fall. Det är väl nu man borde ut på den dagliga motionen, men just den motivationen saknar jag idag ;)

Lycka till med rul! Verkligen skräckblandad förtjusning... Vi fick boka in idag på inskrivningen idag, känns väldigt spännande!

Vilken härlig liten!! <3

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15