• steen167

Ni med långa döttrar!

Hej! Jag själv är lång och har en lång dotter, jag är nämligen 186 cm och har en dotter på närmare 190cm och hon är straxt 14 år och växer än, finns det fler långa mammor med långa döttrar där ute?

• Svar på tråden Ni med långa döttrar!
  • Majsan70

Hmm..jag är inte lång, men min ena dotter är ganska lång med 176 cm. Eftersom hennes pappa är kort så vet vi inte riktigt var det kommer från. 

• Mia 80

Har ni följt ngn växtkurva så ni vet ungefär hur lång hon ska bli?
    Själv var jag beräknad att sluta runt 180cm men blev som du 186cm. Hormoner (för att stoppa växten) är ju aldrig kul att ge, men inte att bli 210 heller som tjej.
    Våran bebis är inte född än men jag kommer nog vilja ha koll på hur lång h*n kommer att bli.

• Ronga

190cm vid 14 års ålder? Lord Jesus..

Only fear of death is coming back reincarnated
  • Dixie

Nja, jag är 177 cm och min 7-åring är 130 cm, så det är väl ganska långt. 

• HASP

Jag är 182 och min sambo är kortare än mig. Jag hoppas att min dotter på ett år ska ärva längden efter sin far för det är inte så kul att vara lång som tjej! Min son däremot är ganska lång för sin ålder.

• Naaw

Jag har långa barn pga lång pappa. 8-åringen är 146 cm och 6-åringen 127 cm. Dock kommer vi att ta till åtgärder om de är på väg att bli för långa. Tror inte att det är så kul att vara tjej över 185 cm....

• piska

Jag är 167 så inte jätte lång själv, min dotter däremot är precis fyllda åtta och närmare 140.

• CvW

För mig gör det inget om min dotter blir lika lång som jag. Snyggt och perfekt på konserter och i trånga tunnelbanevagnar, man slipper stå med näsan i någons svettiga armhåla.
    Man ska va stolt över det man fått, inte kuta ihop sig.

• steen167
    CvW skrev 2014-06-08 23:27:32 följande:
    För mig gör det inget om min dotter blir lika lång som jag. Snyggt och perfekt på konserter och i trånga tunnelbanevagnar, man slipper stå med näsan i någons svettiga armhåla. smile1.gif
    Man ska va stolt över det man fått, inte kuta ihop sig.
    Hur lång är du då och hur gammal och hur lång är din dotter? Det är kul att vara lång ja det är sant :)
  • AnnakÖ

Jag är en lång mamma med två döttrar. Jag har tidigt varit vaken för hur deras längd utvecklas. De är nu 4 och 7. Men vet egentligen inte vilket beslutet skulle blivit om det blivit tal om att stoppa växten med olika preparat. Jag är i uppstarten med ett företag som heter "six feet up". Jag vill att vi långa kvinnor ska ha ett plats där vi kan utbyta idéer från det långa perspektivet och vara stolta över vår längd. www.facebook.com/6feetup

• Tonder

Svår fråga. Hormoner vill man ju undvika, men det kan vara besvärligt att vara betydligt längre än alla andra tjejer och de flesta män.

• nevermind
    HASP skrev 2014-06-08 20:40:19 följande:

Jag är 182 och min sambo är kortare än mig. Jag hoppas att min dotter på ett år ska ärva längden efter sin far för det är inte så kul att vara lång som tjej! Min son däremot är ganska lång för sin ålder.

Det är det visst!
  • nevermind

Det finns alltså hormoner man kan ge sina barn för att stanna växten på dom?!? Jisses, man blir ju rädd... :-O

Svar på tråden Ni med långa döttrar!