• mammatillliten

förvärkar. känner ni igen er?

Hej. Har idag haft väldigt regelbunda sammandragningar/förvärkar 5-15 min mellanrum som håller i sig ca 30-90 sekunder. Vissa gör ont i både mage och underliv medans vissa bara "känns" är i V37+3 med andra barnet. Lite kraftigare flytningar har även kommit.
    Någon som haft liknande & efter hur många dagar födde ni? ? :) Sonen är 2 dagar för tidig.

• Svar på tråden förvärkar. känner ni igen er?
  • Kia82

Det går inte att svara på hur lång tid det dröjer. Jag hade kraftiga förvärkar under lång tid och besök hos läkaren men tappen förblev opåverkad och sonen kom på bf+12. Det var mitt tredje barn. Mycket förvärkar behöver inte betyda att det blir tidig förlossning.

• veronica03

Med min forsta (som kom i v. 38) hade jag ngt liknande dygnet innan. Forstod det forst i efterskott, for de gjorde inte ont. Jag noterade bara att de var regelbundna och hade inte annars riktigt braxton hicks eller sammandragningar under den graviditeten. Nu gar jag in i v35 med min andra graviditet. Denna graviditet har jag haft massor av vad jag antar att ar braxton hicks, speciellt den senaste manaden. Vissa har gjort lite ont, andra inte (bara som spanningar). Det rad som jag har fatt ar att sa lange de inte ar regelbundna, mindre an 4 i timmen och inte gor rysligt ont sa betyder det inte att ngn ar pa vag ut. Men dina later regelbundna....

• Flickan och kråkan

Som sagt, svårt att säga. Med tredje barnet kände jag så från v.30 sådär. Mycket förverkar tidigt. Han stannade längst av alla - v.40+1. Ettan och tvåan hade jag inga förvärkar med, men en hel del sammandragningar. De tittade ut i v.37+2 respektive 37+6.

Svar på tråden förvärkar. känner ni igen er?