Emms1984 skrev 2014-08-18 11:21:35 följande:
Nr 1 kom v 38+0 med akut snitt då vi hade ett planerat snitt pga säte men hon ville ut tidigare och jag vaknade av att vattnet gick den 1 januari.
Nr 2 kom på BF men fy vilken tuff förlossning. Fick problem med njuren så de valde att sätta igång mig. Först tog de vattnet men det satte inte igång några värkar (hade inga värkar med första heller trots att det tog många timmar innan det blev snitt) så jag fick värkstimulerande dropp som gjorde att var 30 sekund hade jag värkar i 14 timmar. Dem kunde inte förklara varför jag fick de så tätt. Sedan var det krystvärkar i 2 timmar som slutade med att Nathalie fastnade så rätt var det var, var rummet fyllt med ca 10 personer allt från förlossningspersonal till barnläkare med respirator. När de väl lyckades dra ut henne trots att bm bara hade lite tag om huvudet (de ca 2 cm som kom ut när jag krysta) var hon väldigt blå och livlös. Som tur var så slutade allt bra men om jag ska vara ärlig så efter den förlossningen har jag en enorm rädsla inför denna och får panik och ångest bara av att tänka på det. Att det var personalbrist så min man fick springa runt och larma då vi bara hade en bm hos oss som inte våga släppa det lilla grepp han hade gjorde det inte bättre.
Michella 341: Hade det rätt tidigt med minns dock inte veckan men det har blivit mer nu.
Usch vilka skräck förlossningar då, hoppas det kommer gå bättre denna gången :)