Inlägg från: jenhag |Visa alla inlägg
  • jenhag

Oblyg dotter

Tänkte höra här hur ni ser på detta beteende.
    Min dotter, 13 år är helt utan skam när det gäller sin sexualitet. Detta är ju i och för sig bra har man ju läst lite varstans men jag tycker nuatt detta börjat gå lite överstyr.
    Jag bor ensam med henne sedan flera år och vi har ett väldigt bra förhållande och pratar om allt med varandra.
    Nu är det så att jag upptäckt flera gånger att hon onanera medan vi sitter och tittar på TV tillsammans, hon gör det visserligen under en filt men det märks ändå tydligt vad hon håller på med. Efter ett par månader tog jag tillslut tag i saken och frågade henne vad hon gör varpå hon svarar att hon inte tänkte sig för. Jag erbjuder henne att pausa filmen så hon kan gå in på sitt rum för att slutföra det. Som den naturligaste sak i världen så tar hon mitt förslag och går in på sitt rum medan jag gör i ordning lite godsaker åt oss och när hon är klar kommer hon ut och sätter sig precis som om hon bara varit på toaletten en stund. Men inom en halvtimme är hon ofta igång igen precis som om hon inte blivit tillfredsställd. Jag frågar henne och får samma svar som innan.

Så här har det varit nu i ett halvår och jag funderar på om det här med sex blivit så avdramatiserat att man avbryter en filmkväll med sin mamma för att gå och onanera precis som om man ska gå och kissa.

Angående hennes otillfredsställelse så har jag ställt frågan till en sexolog på nätet och hon föreslog att jag skulle köpa henne en masssagestav som kanske kan hjälpa henne om hon själv vill det. Detta har jag gjort och det har lugnat ner sig i TV-soffan men hon använder den väldigt flitigt i övrigt..

Jag onanerade själv också ganska ofta i den åldern men aldrig att jag gjorde det så att någon skulle kunna se eller märka det.
    Har någon här barn med liknande behov och som är lika öppna med det, hur har ni i så fall hanterat det?

Jenny
  • Svar på tråden Oblyg dotter
  • jenhag

Jag har pratat med henne om detta och vi har haft bra samtal, dvs inget fördömande och hon lyssnar och tar in. Jag har givetvis sökt runt lite och förstått att jag absolut inte ska få henne att känna att hon gör nåt fult och skambelagt men precis som vissa av er skriver, hon ska göra det i enrum. Grejen är den att hon inte tänker på att hon tar på sig och när jag ber henne gå in på sitt rum och slutföra det så verkar hon inte skämmas det minsta av att blivit på kommen.
    Jag vet inte om hon fått en riktig orgasm ännu och vill inte fråga om det men massagestaven verkar i alla fall ha hjälpt henne för nu några veckor efter att hon fått den så har det blivit lugnare i TV-soffan.
    Min fråga här gällde främst om någon har barn som varit likna öppna med det samt om denna otillfredsställelse är lika vanlig som hos min dotter.

Och till "Ful Anka" Ja, jag till hör det fåtalet människor som blir kåta ibland och onanerar då och då. Min dotter är av samma gener således gör hon också det. Denna egenskap är helt underbar och jag önskar att du och många andra också fick uppleva det. Flört (ironi)

/J

• jenhag
    dukat skrev 2014-06-02 10:38:08 följande:
    Min fråga här gällde främst om någon har barn som varit likna öppna med det samt om denna otillfredsställelse är lika vanlig som hos min dotter.

Det finns naturligtvis en enorm variation här men liknande öppenhet är nog inte helt ovanlig.Sen kan det ju ta sej olika uttryck Väldigt vanligt är ju att tjejer börja sova helt nakna i den här åldern Och samtidigt som många längtar efter sin första BH så finns det dom som absolut inte vill ha BH och klär sej utmanade.
    Jag tycker du har resonerat precis rätt.Gäller ju att få henne inse att man kan göra på ett sätt hemma (inom gränser så klart).
    Jo men det tycker jag vi har lyckats med. Hon säger ibland att hon vill "va med sig själv en stund", underförstått är att hon inte vill bli störd. Att jag förstår vad hon ska göra bekymrar henne inte. Fördelen är ju att jag utan problem kan säga samma sak om lusten faller på ;)

Vi har också pratat om att vara försiktiga med denna öppenhet i umgängeskretsen då det lätt kan uppfattas som att hon är lös-släppt och blir kallad hemska saker.
    Det känns som att hon tar det till sig på ett bra sätt.

/J 
  • jenhag
    dukat skrev 2014-06-03 21:20:43 följande:
    Jag tycker du resonerar och handlar på ett klokt och eftertänksamt sätt.Att din dotter är  oblyg inför dej tycker jag man skall tolka som att hon har stort förtroende för och litar helt på sin mamma.Det ska du naturligtvis ta vara på Hon går ju in i känslig period i livet och att hon nu är så pass oblyg och att du mött henne på ett bra sätt kan ju förhoppningsvi leda till att hon anförtror sej till dej på alla plan och att du därmed får större möjligheter att stötta o hjälpa under den osäkerhetstid som hon befinner sej i Jag tror ni kommer ha en jättefin relation framöver.Lycka till
    Tack, Dina svar låter så kloka, det är nog precis så som du skriver. Jobbar du själv med barn/ ungdomar på nåt sätt?
    Jag vet inte hur jag kunnat göra så rätt, mina egna tonårserfarenheter med mina föräldrar var inget skolexempel.
    Jag känner mig i alla fall inte det minsta orolig för hennes framtida sexdebut, hon kommer säkerligen till mig när hon behöver nåt skydd. Jag har skaffat kondomer men vill inte ge henne dem än då hon kanske tar det som att det är dags. Hon får gärna vänta lite med det. Gör jag rätt här?

/J 
  • jenhag
    MammatillNicole skrev 2014-06-05 19:28:55 följande:
    Det är ju bra att hon lär sig vad hon tycker om, och det är ju faktiskt inte ens särskilt tidigt att börja när man är 13 så jag tycker det låter bra.
    Det ni får komma överens om är väl just detta med HUR öppet hon ska göra det. Man vill ju inte skuldbellägga det för mycket så hon slutar och blir nervös, men kanske inte heller att hon gör det så öppet som de beskrev. Försök kompromissa med henne
    Ja visst är det så. Jag tycker vi har fått det till en bra nivå nu, hon går in på sitt rum och sköter det bra. Jag ville absolut inte förbjuda henne att göra det, bara att hon gör det privat. Tycker dock fortfarande att hon är lite väl tydlig med när hon ska göra det. Jag har ju bett henne vara privat med det och då vill hon inte att jag ska råka komma in till henne, det är alltså av ren omtanke.

Jag undrade här om andra har barn som är lika tydliga med sitt privata men det verkar inte som det.
    /Jenny
  • jenhag
    Psychopath skrev 2014-06-08 00:06:03 följande:
    Så uppenbart troll. Du har ju skrivit sexnoveller och andra grejer på nätet, inte så smart att använda samma nick va? Usch, jävla pervo som vill att folk berättar om deras barns sexualitet... UPPMÄRKSAMMA nyckelorden nedan till "hennes" sexnovell.

"En sexnovell av jenhag | 2013-01-09 | Längd: Normal (21K)

Straight | Antal kommentarer: 3 | Läst: 7586 ggr

Jag kliver in i bastun med ölen och slänger till dem varsin burk. Va fan kom in och sätt dig säger Allan, den fräckaste gubben. Du är för fan en i gänget, fortsatte han. Jag tittar ner och ser då att mina vita trosor som nu är blöta av duschen är helt genomskinliga och sitter helt tajt mot min fitta. Var det jobbigt att sitta och dölja ditt stånd i bastun? frågar jag. Mmm, svarar han, Snälla Hanna, Kan jag inte få röra lite på dig, hör jag hans ynkliga röst. Kan jag åtminstone få låta min kuk få röra vid fittan lite. Det måste vara lite mysko för honom, första gången han stoppar in kuken i en fitta så exploderar den i en superorgasm.

Tonåringar Ungt Åldersskillnad Straight Oskuld Första gången Barnvakt"

Jaha, då har man gått och blivit författare av sexnoveller nu då....
    Du , Psychopath verkar ju va en bra förälder som drar dina förhastade slutsatser bara för att två personer har samma namn. Jag hoppas verkligen att du gett dina egna barn unika namn och sen tagit patent på dem för annars, stackars dem om någon med samma namn blir ertappad vid nått hyss och detta namnet kommer till din kännedom.

Jag Googlade på Jenhag och fick  [Ungefär 12 500 resultat (0,43 sekunder) ] jag kan lova dig att endast träffarna till inläggen till detta forum är mina. Nyfiken som jag är så klickade jag förstås på länken till novellen du hänvisar till. Inget som tilltalar mig och definitivt inget jag skulle ha skrivit.

På vilket sätt har jag försökt få folk att berätta om deras barns sexualitet? Jag har bara ställt frågan om det finns någon med liknande beteende och hur de hanterat det. Detaljer om hur barnen gör behöver jag inte, det kan jag nog räkna ut själv. 

Av din profil att döma så verkar du ju va en stabil person, NOT!
    /Jenny

Ps. mitt nick kommer från en tidigare arbetsplats där inlogget bestod av de tre första bokstäverna i för resp. efternamn. Vad efternamnet är kan du ju fundera på, de tre första har du ju.

Finns det fler funderingar besvaras de i mån av tid.
  • jenhag
    Psychopath skrev 2014-06-10 01:26:38 följande:
    Ah men snacka inte skit, det är ett rätt unikt nick du har, jag tvivlar starkt på att 2 personer med samma nick skriver om exakt samma grejer. Och ja, tonåringar och sex, precis samma nyckelord som för den här "diskussionen". Sluta skämma ut dig.
    Oh men herre gud vilken patetisk människa. Unikt nick?? 12000 träffar på Google, jäklar vad jag haft att göra. Ämnen som innehåller sex och tonåringar, ja det är ju ovanligt.

Att du läser sådana här trådar och sexnoveller med barnporr säger nog mer om dig än om någon annan här. Med barn i den ålder du har och ditt aggresiva bemötande borde du nog läsa andra trådar.
  • jenhag
    fröet2015 skrev 2014-06-10 18:44:40 följande:
    Alltså, inte för att jag är någon expert, men det låter inte helt krytt att vid så pass gammal ålder onanera bredvid sin egen mamma.. Med kompisar, möjligen, men inte med sin egen familj. Kan du inte kontakta någon barnpsykolog och höra efter, så du får lite vettiga svar? :/
    Det har jag gjort fast visserligen bara via internet, inte på någon mottagning. Frågan gällde inte att komma till rätta med hennes beteende, det verkar ha löst sig, det jag undrade över var mer hur unikt detta beteende är. Dvs om någon här har liknande erfarenheter. Inga sexuella detaljer som vissa andra här påstår.

Mvh Jenny
  • jenhag
    Psychopath skrev 2014-06-13 10:09:42 följande:
    40 träffar om man bara söker på SVENSKA resultat. Och då blir det plötsligt inte så mycket mer när de enda resultat av de 40 är sexnoveller som involverar tonåringar, och någon fjortis instagram. Vad tycker du själv?Sluta skäm ut dig nu. Det är ett vanligt beteende och har hänt många gånger förr att pedofiler skriver just såna här trådar på familjeliv eftersom folk så öppet pratar om det här. "Min dotter onanerar framför mig... hon var så nöjd när jag köpte en massagestav till henne... Hon verkar fortfarande kåt, som om hon inte blivit tillfredsställd..." Om du nu inte är nåt peddo, ser du verkligen inte hur otroligt ingående det där är? Varför dessa detaljer? Precis som äcklen som frågar hur andras barns underliv ser ut, för att de själv har en dotter som ser "konstig" ut där nere (och ja, det var en bekräftad trolltråd). Du kanske borde hålla dig till ämnet istället för att komma med personangrepp, förresten.
    Personangrepp? Ja, du var ju hemskt oskyldig på den punkten....

Du verkar ju ha bestämt dig för vad som är sanning i det här. Var och en har ju rätt att tro på vad den vill, den rättigheten har vi i det här landet.
    Men återigen, jag har inte bett att få några detaljer beskrivna för mig och undanber mig sådana också, bara frågat hur andra föräldrar hanterat liknande händelser. Detta har du ju på ett föredömligt sätt lyckats överskugga med dina påhopp.
    Det som oroar mig är hur väl insatt du är i pedofilers beteende på olika forum, man kan ju undra vad det är för trådar du letar efter. (OBS) svara inte för jag vill helst inte veta.

Tack till er som svarat seriöst i tråden och på mejl.
    Kan någon låsa den här tråden för den har tappat sitt syfte.
    /Jenny
Svar på tråden Oblyg dotter