Oblyg dotter
Tänkte höra här hur ni ser på detta beteende.
Min dotter, 13 år är helt utan skam när det gäller sin sexualitet. Detta är ju i och för sig bra har man ju läst lite varstans men jag tycker nuatt detta börjat gå lite överstyr.
Jag bor ensam med henne sedan flera år och vi har ett väldigt bra förhållande och pratar om allt med varandra.
Nu är det så att jag upptäckt flera gånger att hon onanera medan vi sitter och tittar på TV tillsammans, hon gör det visserligen under en filt men det märks ändå tydligt vad hon håller på med. Efter ett par månader tog jag tillslut tag i saken och frågade henne vad hon gör varpå hon svarar att hon inte tänkte sig för. Jag erbjuder henne att pausa filmen så hon kan gå in på sitt rum för att slutföra det. Som den naturligaste sak i världen så tar hon mitt förslag och går in på sitt rum medan jag gör i ordning lite godsaker åt oss och när hon är klar kommer hon ut och sätter sig precis som om hon bara varit på toaletten en stund. Men inom en halvtimme är hon ofta igång igen precis som om hon inte blivit tillfredsställd. Jag frågar henne och får samma svar som innan.
Så här har det varit nu i ett halvår och jag funderar på om det här med sex blivit så avdramatiserat att man avbryter en filmkväll med sin mamma för att gå och onanera precis som om man ska gå och kissa.
Angående hennes otillfredsställelse så har jag ställt frågan till en sexolog på nätet och hon föreslog att jag skulle köpa henne en masssagestav som kanske kan hjälpa henne om hon själv vill det. Detta har jag gjort och det har lugnat ner sig i TV-soffan men hon använder den väldigt flitigt i övrigt..
Jag onanerade själv också ganska ofta i den åldern men aldrig att jag gjorde det så att någon skulle kunna se eller märka det.
Har någon här barn med liknande behov och som är lika öppna med det, hur har ni i så fall hanterat det?