Inlägg från: Anonym (väx upp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väx upp)

Har en sådan stor chans att hämnas på min bror just nu!

Om några år när du blir en smula äldre så kommer du nog bättre överens med syskon, tills vidare så tycker jag att du ska hålla era konflikter internt.

Så kallat hämnd du tänker på kan sätta allvarliga spår i hans framtid så sansa dig lite.

• Anonym (väx upp)
    Anonym (Jag vill hämnas) skrev 2014-05-31 13:30:27 följande:

En massa obehagligheter som han har skaffat på mig. Kommer till mitt rum gör vad han vill, och går man emot hans vilkor så kan man räkna med stryk. Man är patetisk om man har annorlunda åsikter än vad han har. Man är dum i huvudet on man inte tänker som han. Det är hur han är. Och han är en kontrollfreak. Han är tjugotre och jag är tjugo. Jag tycker snarare att han skall växa upp. Det är också svårt att tycka synd om han när han beter sig som en svin åter och åter igen,och låter inte mitt privata liv vara. Ser han min plånbok är chansen stor att jag förlorar pengar, ser han min block så läser han den, som han gjorde sist. Då blev det rejäl stor psykologisk misshandel, som fortfarande jag är arg på. Dessutom rev han sönder min block och spottade slem hit och sit. Jag är total rasande fortfarande!! Jag skulle absolut vilja ringa snuten på honom. Jag bryr mig inte ett skit om jag förstör hans framtid. Han har ju delvis förstört mitt mående i flera år. Och alltid väckt obehag i mig. Så nästa gång jag känner doften av cannabis, kan du och andra användare räkna med att jag ringer 114 14. Varför tycker du jag skall växa upp när han som borde bli mer mognare, jag har aldrig gjort någonting mot honom. Att få stryk åter och åter igen, vad gör det mig? Ingenting? Ringer jag 114 14, så blir jag helt plötsligt omogen typ? Vart är jag bra i så fall? Tycker själv att jag har haft rejäl styrka so. Har haft tålamod ända hit.

Men herre gud, i vissa fall verkar åldern vara en betydelselös siffra man skyltar med för att dölja omoget beteende.

Vad gör du hemma ens om du är 20 och anser du att levnadsstandard inte håller måttet för dig?

I den sitsen som vuxen du påstår dig att vara så flyttar man till ett ställe som uppfyller ens behov, utan att förstöra för familj eller omgivning.

• Anonym (väx upp)
    Anonym (...) skrev 2014-05-31 20:09:11 följande:
    Jo, men alltså så här - om man röker på eller gör andra olagliga saker ( det är noll tolerans i sverige ) så får man ha med i beräkningen att man kanske åker dit.
    OAVSETT hur och varför man gör det.
    På samma sätt som man får räkna med att åka dit om man åker utan bälte kör för fort rånar banker mm

Mao om din bror röker på så ja då får han lov att ta den konsekvens det innebär helt enkelt -det är verkligen inte ditt problem.
    Ring 11414 du, man kan vara anonym.

Det syns i blodet flera ve beroende på hur mycket man röker, urin prov ca en ve. 
    Spice är lite svårare för det beror på vilken blandning man rökt / fått tag på-men även spice syns i blodprov.

Risk och bli ditsatt av sin släkt är verkligen två helt skilda saker 

OAVSETT vad du anser om saken.

Ts är en barnrumpa som slappar hemma, på det har hon en storebror som driver med henne,, är det en ursäkt att eventuellt förstöra storebrors framtid och kosta samhället pengar?

Verkligen inte, men ts kan däremot vissa lite mer vuxet beteende, bättre beteende då och flyta till eget där hon inte behöver stå ut med mobbning, det verkar även som syskonen verkligen behöver tid ifrån varandra.

Jag anser att det är i den situationen långt mer lämpligt att ts tar sitt ansvar som 20 åring än att gör skit för sin storebror, hur omoget han själv verkar bete sig.

Svar på tråden Har en sådan stor chans att hämnas på min bror just nu!