• Anonym (Chansa?)

Pergotime under sommaren?

Hej

orkar inte rabbla upp hela vår historik kring barnförsök... Ätit pergotime (1 år till hösten) 2 missfall... senast nu i mars/april... Har ätit väldigt låg dos av pergotime, fått max 2 ägg på en halv tablett cd 5-8, nästa steg är att äta halv tablett cd 5-7 för att få 1 ägg (har blivit 1-2 ägg cd 5-8 inte riktigt optimalt för dem... måste hitta optimala för att få köra själva utan VUL)

Men nu till kruxet... de vill att jag väntar en blödning efter sista MF och sedan tar pergotime i cykeln efter men då har de sommarstängt, så då måste jag enligt dem vänta till i höst när de öppnar igen...

Min fråga, vågar jag chansa på att äta pergotime ändå? alltså på den lägre dosen, det lär ju inte bli 3 ägg helt plötsligt? (cd 5-7) OM det skulle bli plus i sommar kan de se på ngt blovprov att jag ätit pergotime fast de sagt att jag skulle vänta? Tog väldigt hårt på både mig och sambon att vänta ända till i höst för att kunna köra igång fabriken igen...

Någon som har erfarenhet av pergotime på egen hand?

• Svar på tråden Pergotime under sommaren?
  • Anonym (1)

Varför äter du pergo så länge? Över ett år, det är inte alls bra för kroppen. Funkar inte pergo går man över till ivf.

• Anonym (1)

Ok läste fel, men snart ett år...låter ändå väldigt lång tid. Här fick man 3 försök högst.

• Anonym (Chansa?)

Har för det första inte kunnat äta varje månad, för det andra har jag mer än halverat dosen vid ca 2 tillfällen, för det tredje har det fungerar och min läkare ser att jag svarar bra på behandlingen... Så jag äter alltså väldigt låg dos och då kan jag äta en längre period...! Men det var inte min dos jag undrade över och ville rådfråga/diskutera om... För den ska jag fortsätta med dock ännu lägre än tidigare...

• Jag är bara jag

Helt upp till er tycker jag. Det värsta som kan hända är överstimulering eller trillingar,men du är ju van så risken är nog väldigt liten.

• Anonym (hmmm)

Funderar på samma. Men om man inte lyckas....hur får man nya recept? Tror jag väntar till september ändå?!

Svar på tråden Pergotime under sommaren?