mitt liv suger jag orkar inte mer
De är jättetråkigt att du (och troligtvis även han) mår dåligt och inte riktigt når fram till varandra.
Har de varit så här även innan ni började försöka få barn, i så fall är ni tyvärr kanske inte rätt för varandra helt enkelt. Har de kommit på senare tid så finns de ju en anledning, tex just att ni mår dåligt och handskas med de på olika sätt. Du behöver gråta och vara ledsen och han behöver vara ensam och/eller lägga tankarna på helt andra saker. Alla är vi olika.
Bästa sätt är att prata prata prata om allt, men att också försöka att göra annat för att skilja tankarna ibland.
Att säga att killar inte har eller kan visa känslor är ju bara en myt!
Tjejer däremot visar känslor lite väl mycket ibland (tycker vissa av oss killar) vilket vi kan ha svårt att hantera. De är inget fel att ni visar känslor men fundera lite på hur ni tjejer funkar till skillnad mot killar.
Vi blir förbannade när någon är dum, när man är på dåligt humör osv. Tjejer blir känslosamma när de ser film, innan mens, vid mens, när de är trötta, hungriga, glada, efter sex, vid sex, när de sover osv... (ja jag skämtar!)
Lite så kan de kännas för oss killar även om de inte alltid så klart är så.
I början när man har en tjej tröstar man vid varje tillfälle men med tiden blir de mindre tröst efter som man inte riktigt vet hur alvarligt det är, efter som känslorna ibland kommer ofta.
Hade TS varit kille och skrivit på et forum där 99% varit killar hade svaren blivit att försöka hitta på att göra saker, se film, spela spel, träffa kompisar, mecka bil, träna osv för att få tiden att gå och inte sitta och tänka.
En blandning av allt skulle nog kunna funka för både killar och tjejer så prata om det, säg va du känner, men försök också att hitta på saker både med och utan honom. Lägg siktet på lite annat och ta de här med barnjakten lite på sidan, som en bonus. Självklart ska du ha barn (om de går) men livet måste snurra vidare undertiden om du inte ska gå under.
Lycka till!