Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

BF 5 juni-2014. Fler?

Hej hej, jag är "ny" här och har, med handen på hjärtat, inte läst hela tråden. Jag hade BF den 4 juni med nummer 2, men väntar fortfarande. Inte en tillstymmelse till action känner jag heller.... suck. Min mor gick över med både mig och min bror 10-14 dagar så oddsen att lillebror kommer snart är inte så höga. Grattis till er som fått, måste vara fantastiskt!

Är det någon mer här som inte känner någonting alls (förutom en massa krämpor, spydde t.ex. upp frukosten i morse)?

Jag undrar också hur värkar känns? (Ettan föddes med akut kejsarsnitt så jag har aldrig upplevt värkar). Ilar värkarna eller är det mer som kraftig molande mensvärk? Ibland får lillebror in riktiga punsches på, det jag tror är, urinblåsan så det ilar i hela underredet, är det så värkar typ känns sen?

Hej och hå kämpa på! =) 

• Snowboard

Hej hej, jag är ny här och har, med handen på hjärtat, inte läst hela tråden. Jag hade BF den 4 juni med nummer 2 men väntar fortfarande. Inte en tillstymmelse till action känner jag heller.....suck. Min mor gick över med både mig och min bror 10-14 dagar så oddsen att lillebror kommer snart är inte så höga. Ett stort grattis till er som redan fått, jag är sååååå avundsjuk!

Är det någon mer här som inte känner någonting alls (förutom en massa gamla krämpor, spydde t.ex. upp frukosten i morse)?

Jag undrar också hur värkar känns? (Ettan föddes med akut kejsarsnitt så jag aldrig upplevt värkar). Ilar värkarna eller är det mer som kraftig molande mensvärk? Ibland får lillebror in riktiga punsches på, det jag tror är, urinblåsan så det ilar i hela underredet, är det så värkar typ känns?

Hej och hå kämpa på! =) 

• Snowboard

Men gudars skymning Holk! Vilket trauma! Hur mår DU?! Du har säkert skrivit det tidigare i tråden, men vad hände? Var det havandeskapsförgiftning som gjorde att du lades in från början? Grattis till bebis och Gud sådan tur att det trots allt slutade väl. Usch och fy!

• Snowboard

nica: det går fint att fråga ;). Jag drabbades av HELLP-Syndrom, som de dessutom lyckades missa trots besök på akuten OCH förlossningen. Jag var bokstavligen döende när det tillslut uppdagades. Fast det låter mer dramatiskt än hur jag uppfattade det. Jag förstår fortfarande inte att jag kunde ha strukit med och lika bra är kanske det. Allt slutade väl iaf :).

Hur känns det såhär på BF-dagen?

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-09 19:25:22 följande:

Var tvungen och googla på hellps- syndrom
    Fy tusan säger jag:-\ skönt iaf att allt gick bra till sist, konstigt kanske att de gick så långt som de gjorde.
    Men hur mår du nu denna graviditet? Hur känns de nu när du gått över?
    Räknade med att gå över tiden men man hoppades ju innerst inne att bebisen ville komma tidigare. Fyller själv år i morgon så får se om jag får behålla min dag själv eller om hon bestämmer sig för att komma då smile1.gif
     Rent allmänt så har denna graviditet varit ungefär som jag minns den förra, dvs. illamående från vecka 7 till nu, foglossning (inte helt handikappande som tur är, men ändock) och trött, trött, trött. Att vara gravid är inte min cup of tea om man säger så. Jag har gått på extrakontroller och ätit medicin för att inte drabbas av HELLP igen och det verkar som att det kommer att gå fint denna gång (nu får jag väl fan för att jag skrev så :P).

Att gå över känns drygt men jag var inställd på det från början (även om man egentligen rent tekniskt inte gått över förrän vecka 42). Dagarna går ju, om än långsammare och långsammare. Jag önskar bara att jag kunde göra mer med tiden när jag ändå bara är hemma och dräller. Skulle vilja städa, rensa och röja men ryggen sätter totalstopp för det. Så det blir bara det mest basala, typ plocka i och ur diskmaskinen och göra rent handfatet :P. Idag städade jag dock badkaret vilket jag fick sota för sen då ryggen skrek rakt ut, hehe. 

Hur gammal är du och dina pojkar? Hur har din graviditet flutit på?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-10 09:01:16 följande:
    Min graviditet har varit bra, kan verkligen inte klaga. Börjar bli lite tungt nu bara men de är ju inte så konstigt:-P

De är en liten pojke u magen på dig nu va? Vad är de för liten sen innan och hur gammal?

Mina pojkar är 5, 5år och 4 år som längtar efter sin lillasyster

Hur många dagar har du gått över nu? Inga känningar?

Yepp det blir en lillebror och vi har en storebror på snart 4 år sedan tidigare. Har det gått bra att ha två pojkar så tätt inpå varandra? Det beror väl iof på hur barnen är. Vår soon ro be 4-åring är en vääääldigt envis och hetlevrad liten herre så vi får se hur det går med lillebror :/.

Idag är det vecka 40+6 för min del. Kände av mensvärk vid 03:30 inatt när jag var uppe på toa, men det gav med sig ganska snabbt. Men återkom när jag gick upp imorse och har hållt i sig sedan dess. Det är dock en konstant molvärk i främre nedre delen så det är ju inga värkar. Men kanske ett förstadium? Well ingen idé att tolka något, det blir när det blir.

Själv då såhär på födelsedagen, (Grattis förresten!) kommer storken tror du?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-10 13:46:17 följande:
    De var kämpigt i början med grabbarna men nu har dom så roligt tillsammans (när de inte bråkar som hund och katt:-P) min 4-åring har

har ett väldigt humör. Tror dock dom växer lite när bebisen kommer för de är endå så pass gamla så man kan diskutera med som.

Tack! Storken kommer inte med någon bebis idag, känner 0 idag. Har mina pojkar vaeannan vecka så jag har sagt att hon kan komma söndag efter jag lämnat pojkarna hos deras pappa :-P

Ja helgbebis vore bra, ska vara svalare väder då (jag orkar inte föda barn i den här värmen!). Skönt att vara lite solo från barn ibland. Kanske ska be sambon att flytta så vi kan ta en vecka i var? ;P

Hur många år fyller damen, om man får fråga sådant? Jag fyller 33 i december.

Nä mensvärk kan ju vara vad som helst, men jag har inte känt så sedan växtvärken i början av grav. Well även om det är ett tecken så kan ju dagen D ändå vara långt bort. Bara att släpa sig vidare och vänta, vänta.
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-10 19:11:35 följande:
    Hehe du hade inte klarat så länge utan dom innan du saknat ihjäl dig :-P
    Föda barn i denna värme känns inte lockande alls...tror de får bli till helgen om de skulle bli svalare då :-P

Var i vårt avlånga land bor du i?
    Jag blir 28 år idag smile1.gif
    Även fast man inte "vill" leta tecken gör man det ändå för man hoppas ju så smile5.gif
    Jag bor i Gävle, om du vet vart det ligger... 10 mil norr om Uppsala. Vart håller du hus?

När folk runt i kring frågat idag om jag "känner något" så har jag bara sagt att nääää iiiiingenting, för jag vill inte dra igång ännu mer hets kring detta. Känns nästan som att man gjort något fel för att bebisen inte kommer ut "när den ska". Fast egentligen är det ju fullt normalt att föda 14 dagar efter som att föda på BF. Well well, det är som sagt bara att pölsa på. vecka 42 imorgon *gulp*

Har din födelsedag varit bra?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-11 20:44:48 följande:
    Snowboard- hur går det? Mensvärken blivit värre?

Hej hej, nä den har inte blivit värre. Den kommer och går i intensitet, men är ändå konstant. Vågade oss på att åka 15 mil på ett studentfirande och det gick ju bra, ingen bebis tittade ut. Det var lite kämpigt i bilen på slutet dock för vet inte vad han höll på med därinne men ont gjorde det i den nedre regionen. Tror att det är galet trångt för honom nu... Kom uuuuut!! Nu börjar jag faktiskt tappa tålamodet :(.

Hur går det hos dig?
  • Snowboard
    Nathalie1992 skrev 2014-06-11 22:26:10 följande:
    Igår den 10/6 föddes äntligen vår dotter Leia, hon var 49cm lång och vägde 3560g :) önskar er all lycka som har det mest fantastiska framför er :)

Stort grattis! Hur många dagar gick du över? Hur var förlossningen? Lycka till med bebis nu :D
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?