Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Pappan vill ha sin sambo med under möte..

ventilera mera skrev 2014-05-19 02:37:13 följande:

Jag tycker det märks rätt väl att du tycker att det inte känns bra att hon är med, så då ska du inte kompromissa om det i alla fall, det är min åsikt. Hade jag varit med om samma som dig (det handlar ju faktiskt om en våldtäkt) så hade jag inte velat ligga i ett psykologiskt underläge, vilket det hade känts som om han sitter där med stöd av sin sambo (var hon sambo eller tillsammans med honom när han gjorde det här mot dig så undrar man ju vad hon fått höra...) medan du är ensam. Kontakta dem innan och tala om hur du vill ha det, som (dupp) säger. Det kanske är jobbigt att säga det när de står där redo att gå in.

Gemensam vårdnad behöver du INTE gå med på i det här läget, och jag skulle faktiskt låta bli om jag var du. Tänk på att ni inte bor ihop men att han i så fall skulle få en stor del av föräldradagarna, vilket endera kan göra att du står där utan chans att vara hemma tills barnet är gammalt nog att börja förskola, alternativt blir tvungen att lämna ifrån dig barnet på dagarna när dina dagar är slut, vilket ställer till det om du t ex tänkt amma en viss tid. Blanda inte ihop umgänge med vårdnad, han kan träffa sin son ändå, men har du vårdnaden så slipper du trasslet med att behöva ha hans underskrift så fort du ska ta några beslut gällande sonen.

Lycka till!

Här håller jag med. Om du har ensam vårdnad får du alla föröldrarpenningsdagarna och kan vara hemma med barnet i 480 dagar. Om du kryssar i för gemensam vårdnad så ger du honom automatiskt 240 av dessa dagar och det skulle betyda att du vara jan vara hemma i 8 månader och om han vill spara sina dagar då och inte skriva över dom på dig jan du hamna i ett moment 22. För ms. För ingen plats på förskolan innan barnet är 1år och du kan inte jobba om du inte har någon som kan ta hand om barnet. Och där ska du absolut inte ge med dig att de kommer vara samarbetsvilliga. För det kan ändra sig. Så behåll enskild vårdnad så du får alla dagar.
Svar på tråden Pappan vill ha sin sambo med under möte..