• Anonym (TS)

Varannan-dag-sex??

Hej!

Jag och min sambo har nu försökt en tid, det vill inte riktigt ge med sig...Förutom att vi har ett MF i bagaget. 

Nu är det i alla fall enligt min kalender (app) så att imorgon börjar min fertila period. Jag kommer jobba de tider på dygnet som jag enl erfarenhet har, ger mest utslag på ÄL stickor, så de kan jag inte använda. Så, vi tänkte helt enkelt ha sex strikt varannan dag nu i 2 v framåt. Min fråga till er är om ni tror att det "duger" ?  Jag har som sagt svårt att veta när exakt jag har min ÄL om jag inte testar med stickor. 

När det någon som blivit gravid med "varannan-dag-metoden" ? Måste det till mer sex för att befrukta? Som ni kanske förstår så greppar jag efter halmstrån nu..... =/

• Svar på tråden Varannan-dag-sex??
  • Anonym (TS)

Ingen? =(

• Anonym (TS)
    Anonym (Japp) skrev 2014-05-11 22:06:11 följande:
    Vi körde varannan dag vid alla tre grav och det funkade finfint!
    Åh vad glad jag blev för ett svar! =) Och för att det funkade för er! =) Har inte så många att bolla med så tack för att du svarade! =)
  • Anonym (TS)
    Anonym (Japp) skrev 2014-05-11 22:06:11 följande:
    Vi körde varannan dag vid alla tre grav och det funkade finfint!
    Förresten, hur länge försökte ni? =) Förutsättningar osv ? =)
  • Anonym (TS)
    Anonym (Pia) skrev 2014-05-11 22:51:56 följande:
    Vi körde också varannan dag. Min läkare sa att var tredje dag också är bra. Så, var glada att ni KAN varannan dag. Inte alla som kan så ofta!
    Ja, jag är glad för att vi kan, absolut. Det var väl inte riktigt det som jag klurade på. Utan om det räckte, men tydligen ska det göra det då. Alltså, jag har hört av vissa att man inte försöker "på riktigt" om man inte har sex MINST en gång om dagen. Och helst ska man ha sex FLERA gånger om dagen... Så det gjorde mig osäker. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (åsa) skrev 2014-05-18 10:29:07 följande:
    Menar du sex varannan dag hela månaden?

Eller sex varannan dag innan och efter ÄL?

Grubblar runt samma... 
    Anonym (åsa) skrev 2014-05-18 10:30:53 följande:
    Förstog jag rätt att du inte kan använda stickorna för att de ska användas en viss tidpunkt då du ej kan testa?
    Sen runt ÄL. 

Exakt, jobbar ju de tider man ska testa, eller då JAG brukar få utslag. =) 

Men nu är allt över, så vi får se om nån vecka om det tog sig. =)

Svar på tråden Varannan-dag-sex??