• Zenitha

Är mörk choklad mer rasistisk än vit?

Häromdan kunde man läsa om ett konditori som anklagades för att sälja rasistiska bakverk: 
    Konditori kritiseras för
    "rasistiska" bakverk www.expressen.se/kvallsposten/konditori-kritiseras-for-rasistiska-bakverk/ Nu undrar jag förstås varför vi vanliga blekfisar som representeras av bakverken med vit choklad inte reagerar och känner oss kränkta- och varför de som reagerar över den mörka chokladen inte tar upp denna kränkning. Förresten. är inte smajlisar rasistiska...Skrattande Och vilket folkslag representerar de blå gubbarna?!

• Svar på tråden Är mörk choklad mer rasistisk än vit?
  • UniqueSnowflake

Nej det är väl självklart att mörk choklad inte är mer rasistisk än vit. De här människorna som anmäler sånt här har för lite att göra men anslag för sin verksamhet, så de letar problem där de inte finns. De borde låta den private näringsidkaren vara ifred!

Trams är vad det är.

• J90

Nej, inte rasistiska enligt mig! Ska tilläggas att jag är en person som ogillar enormt de som kallar chokladboll för "negerboll".

Kakorna skulle kunna liknas vid de dockor som säljs på IKEA I olika hudfärger. Finns kakor i alla nyanser och de kallas, så vitt jag kan se inte, inte för något kränkade.

• UniqueSnowflake

Rättelse. Varken röd, vit, gul, grå, brun eller svart choklad är rasistisk. CHOKLAD KAN INTE VARA RASISTISKT.

• UniqueSnowflake

Men snart kommer nog någon som tycker att "mörk choklad kan inte vara tillräckligt rasistisk!"

• Orcha

Btw, finns det svart choklad?

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Radhuspinglan

Ja, svarta ärom STÖÖÖÖRSTA rasisterna, jag svär bruuuursääään!

• UniqueSnowflake
    Orcha skrev 2014-05-10 00:16:14 följande:
    Btw, finns det svart choklad?
    Nja men det finns ju 80%-ig kakao och t o m 99%ig. Den är väldigt väldigt mörk, nästan svart.
  • Radhuspinglan
    J90 skrev 2014-05-10 00:12:28 följande:
    Nej, inte rasistiska enligt mig! Ska tilläggas att jag är en person som ogillar enormt de som kallar chokladboll för "negerboll". Kakorna skulle kunna liknas vid de dockor som säljs på IKEA I olika hudfärger. Finns kakor i alla nyanser och de kallas, så vitt jag kan se inte, inte för något kränkade.

"Negerboll" får mig att vilja kräkas lite i munnen. Chokladboll låter MYCKET godare! Och tack för tipset! Nästa vecka är det jag som ringer och DO-anmäler IKEA'S mörkhyade dockor.
  • ica
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-10 00:04:39 följande:
    Nej det är väl självklart att mörk choklad inte är mer rasistisk än vit. De här människorna som anmäler sånt här har för lite att göra men anslag för sin verksamhet, så de letar problem där de inte finns. De borde låta den private näringsidkaren vara ifred!

Trams är vad det är.
    Kan bara hålla med. Skaffa er ett liv istället. Vit choklad är inte ens god.
  • Orcha
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-10 00:19:34 följande:
    Nja men det finns ju 80%-ig kakao och t o m 99%ig. Den är väldigt väldigt mörk, nästan svart.
    Fan...

Jag får gå och av-chokoladisera mig nu då för att inte vara politiskt inkorrekt? (a-c)

Om man ersätter det med en högre sexdrift så borde det utkristallisera...
    Ja, eller nä...

Fan...
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
Svar på tråden Är mörk choklad mer rasistisk än vit?