Pojkvän missbrukar/missbrukat
Hej... Jag sitter här nu och har aldrig varit så uppgiven och känt sådan ångest och tomhet någon gång i livet tidigare.
Mitt liv har sett bra ut, jag har haft en fin familj, bra uppväxt, duktig i skolan, många vänner osv.
För 2 år sedan nu träffade jag en kille. Han var fin men jag visste att han missbrukade. Hade varit nykter en tid genom behandling men hamnat dit igen.
Killen har varit heroin missbrukare, subutex, hasch, morfin, benzo ja allt har han i princip testat och gått på dagligen.
Han har även varit med i gäng och gjort kirminella handlingar. Sålt droger, slagits, hämtat droger i andra länder osv.
För tre veckor sedan åkte han in på avgiftning i två veckor och har varit ren sen dess. (han bor hos mig, mina flräldrar hjälper han osv). Men där inne var han så klar med sin plan: gyma, skaffa lönebidrag, jobb, gå på NA, börja jobba i de 12 stegen)
Men nu har han varit ute i nästan två veckor, struntar i möten är med vänner, får helt plötsligt massa pengar osv.
Han är med sina vänner jämt jämt jämt. jag finns inte plats, vi hittar aldrig på något längre. När jag säger attt vi inte gör nått och så säger han att vi sover ju osv. Vet att han är ren genom pissprov, men det kan man ju aldrig veta säkert.
Han säger att han är rastlös och därför kan han inte vara en bra pojkvän just nu. Men vännerna tar ju upp all tid? jag begär inte ens mycket. Bara att sitta och kolla på en film eller baka något tillsammans skulle vara mysigt.
Nu ska han till och med ut och dricka i helgen? Inne på avgiftningen sa han att han absolut unte får göra det.
Börjar känna mig som ett behov. Han har någinstans att bo. Vad ska jag göra??? HUr ska jag få han att fatta att det börjar gå utför igen???