• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Hej. Var ett tag sedan jag skrev igen... Nu har min svärmor åkt hem efter två månader hos oss. Känns lite tomt samtidigt som det är grymt skönt Här har naveln fortfarande inte stängts och han har som en liten röd kula som kikar fram. Den är inte där på morgonen men så fort han gnäller/gråter/skriker ploppar den fram. Här gnälls det ganska mycket men igår började jag även ge Minifomdroppar utöver semperdropparna och det är skillnad. Han äter mer sällan än två timmar, rapar lättare och äter mer när han väl äter. Tänk att det snart gått 6 veckor :-O Babysittern gillas starkt här. Har inte testat bärselen än... Den 25:e ska jag på efterkontroll hos Bm. Har ni varit?

Det var lite uppdatering från mig kram

• kokos
    Förstaföderska skrev 2014-06-14 12:45:18 följande:
    Erika 142: ja så är min lilla flicka med, hon börjar liksom bråka när hon ligger vid bröstet, men jag har inte fått känslan av att det är kolik. Tror att hon lätt blir övertrött på kvällarna.

Min lilla bebbe vill heller inte ha napp. Har försökt några gånger men antingen gör hon kräksljud och spottar ut den eller så blir hon jätteupprörd när hon inser att det inte kommer nån mjölk.

Lyfter era barn på huvudet än? Vår lilla tjej på 3 v lyfter då och då men när jag lägger henne på magen så lyfter hon istället på rumpan och kryper med fötterna. Men självklart kommer hon inre framåt då huvudet ligger på marken. Söt är hon i alla fall den lilla gullrumpan!

Min lille grabb är stark i nacken och gillar ligga på mage. Han lyfter och håller huvudet uppe när jag rapar honom också.
  • kokos
    SophiaI skrev 2014-06-14 16:01:04 följande:
    Någon mer med bebis som spyr mycket?

Senaste dygnet har det kommit två JÄTTEspyor, ingen kaskad men det bara väller ur munnen på henne. En dån där Ikea-handduk blir helt nerkräkt. Verkar inte bekomma henne något iaf. De har kommit en stund efter amning.

Här kräks det. Men bara på dagtid. Brukar komma upp ca 30 min efter matning.
  • kokos

Här är avslaget över sedan någon dag. Blödde aldrig så länge som 5,5 veckor med de andra barnen.

• kokos

Trevlig midsommar till er alla! Hade hoppats på varmare väder men det är ju trots allt svensk sommar

• kokos

Måste bara fråga... Är det någon som fått tillbaka sin mens? Sitter här med vad som känns som mensvärk och har även tryck nedåt... Men kan det vara på gång redan? Ammar ju inte...

• kokos
    Ciliaja skrev 2014-06-22 12:35:04 följande:
    Kan man köpa sempersdroppar utan rekommendation från BVC? Min dotter kniper väldigt å pruttar på natt å morgon. Tror också hon sväljer mycket luft.

Sophial- du har inte testat amningsnapp? Jag hade sååå spruckna bröstvårtor, körde med amningsnapp några dagar å nu kan jag amma utan igen!

Ja klart du kan köpa dropparna utan att bvc sagt något! Jag använde dom 4 veckor. Nu kör jag med Minifomdroppar istället och de har hjälpt så otroligt mycket bättre.
  • kokos

Här bajsas det en gång per dygn. Och jag är så glad för min prins börjar äntligen ta napp Han har ätit med 5 timmars mellanrum inatt rekord Idag åt han 08,12,16,19 så vi får väl se när det är dags igen. Han har svårt att somna in men när han väl gör det kan han sova 3 timmar.

Imorgon ska vi till BVC och kolla naveln som de brände i måndags. Tror de får bränna igen... Tänkte jag ska väga honom också när jag ändå är där.

Hopp ni alla har haft en bra helg!

• kokos
    Ciliaja skrev 2014-06-22 20:12:22 följande:
    Kokos- kansje jag ska köpa minifom droppar istället?

Minifomdroppar slår sönder bubblorna i tarmkanalen så de får lättare att rapa. Innan dropparna hade han magknip och tog minst 30 min innan han rapade. Nu tar det max 5 min. då slutade jag ge semperdropparna...

Mina andra barn klarade sig bra med semperdropparna så det är olika...
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014