Inlägg från: Sweetboxen |Visa alla inlägg
  • Sweetboxen

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

maribel skrev 2014-06-03 10:34:41 följande:
    Haha, då ska jag ta ett snack med min 3v! Hade knaskväll och knasnatt ändå.

Men mitt första barn sov 22-06 från 1 mån ålder, så har du tur kan det rulla på!

Då hoppas jag att det rullar på! :D

Hon har varit utan mat flera ggr mellan 23-05 typ, så hon verkar iaf ha förstått det där med natt/dag!
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-03 10:35:33 följande:
    Wow, snacka om supermjölk Men va härligt att få rebosta me ihållande sömn.

Här äter vi ca 3 ggr natten å ca 2-3 h emellan.

Mmm o det behövs verkligen med alla dessa hormoner..inte vart med om maken innan! Stackars mej o min sambo :D
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-03 10:39:14 följande:
    Var på bvc igår å plutten har gått upo 250 gr sedan i onsdags. Lycka Jag har tillräckligt med näring i tuttarna, yeah... Å han har växt 2,5 cm sedan födseln.

Sambon fick välja namn tillslut å jag hoppas att jag vänjer mig vid det å kommer att kalla honom vid sitt namn snart. Å nambet blev Melvin.

Härligt o slippa tänka på näringsgraden!! :)

Melvin är jättefint!
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-04 09:37:51 följande:

Ja verkligen, å inatt åt han bara en gång. Vart heller inte helt fel smile1.gif

Tack, ja Melvin är fint. Bara lite svårt att få det till min bebis...
    Hur går det för dig med allt? Bluesen något bättre? Här kommer lite emellanåt fortfarande smile4.gif
    Mm förstår det! Det är jäkligt skönt med lite sammanhängande sömn :) Min sköter sig brutalbra om nätterna, hon känner nog på sig att denna mamman inte skulle fixa ngt annat! För bluesen har inte gett med sig riktigt än. Som för dig, det kommer lite emellanåt...tårarna hittar fram lixom..o jag som ALDRIG bölar i vanliga fall. Men jag känner ännu en sorg över att vårt förhållande vart så annorlunda...men jag hoppas det snart vänder och vi hittar varann igen. Att jag kan titta på honom med stolthet o kärlek istf sorg o besvikelse. 
    Hoppas det snart går över för oss båda! 
  • Sweetboxen

4 v idag o fortfarande gegga som kommer ut. Inte bara flytningar sas utan svart, brunt o ibland rött tjockt, som hinnor lixom. Ngn samma?

• Sweetboxen

Min tös somnar i egen säng vid 22-23. Ammas i vår säng vid 4-5, bär över henne så hon får fortsätta sova i sin säng igen o det funkar fint. Ev amning vid 7 ca. Brukar vakna för dagen vid 9, o då vill hon ha frukost.

Jag sover bäst när hon inte ligger bredvid mig medan hon verkar sova än bättre när hon ligger emellan oss. Inatt sov hon i 12 tim med bara en amning emellan mellan oss för jag orka inte lyfta över henne.

Jag kör vichy-huskuren mot svampen i hennes mun men vete sjuttsingen om det hjälper, ngn med annat tips?

Blöder än, 7 v nu..trist! Saknar riktigt sex!!! ;)

Ingen träning än. Gick ner under grav o har fortsatt gå neråt. Är sugen på o träna men fogarna är inte helt hundra än, så tar det lugnt.

• Sweetboxen

Är glad: Har en bebis som sover utan mat 22-06 på nätterna! Makalösa unge ;)

Sen ammas hon två ggr under vidare sömn för att vakna upp piggare vid 12. 9 v nu.

Gått ner 16 kg sen inskrivningsvikt o sol hela dagarna :)

Hoppas ni andra njuter av era bebisar o av kanonväder med!

• Sweetboxen
    Ciliaja skrev 2014-07-19 21:07:39 följande:

Snart 7 veckor. Min lilla Sienna :)

Härligt namn på en fin tös :)
  • Sweetboxen

Jag har börjat toaletträna min dotter! O det går jättebra med bajseriet :)

Hon är snart 7 mån.

Ngn annan som testar potta/toa än?

• Sweetboxen
    Erika 146 skrev 2014-12-13 16:35:14 följande:
    Sweetboxen

Nyfiken på varför du toatränar din dotter? Aldrig ens tänkt på eller hört nån göra så tidigt

:D

Har jag aldrig gjort med mina andra barn heller men det bara kom sig att vi börja och det funkar kanonbra. Hon tycker det är roligt och det verkar mkt enklare för henne att få ut korven ;) Går fort!

O om man tänker på det: Sitta själv på golvet och bajsa/trycka ut ngt som sen klibbar fast...nää :) Verkligen smidigt, rent och hon är nöjd = mamma nöjd oxå ;) Hon låter när hon börjar så därför funkar det lätt att ta henne till toaletten ist.
  • Sweetboxen

Ingatönder här heller. Hon kryper och går runt bord redan. Släpper ibland utan att hålla sig i. 8 mån nästa vecka! Min "bebis" försvann vid 6.5 mån då hon börja krypa.

Funderar på att planera en till ;)

Börjar också jobba nästa vecka, blandade känslor men blir skoj!

• Sweetboxen

[quote=74641166][quote-nick]kokos skrev 2015-01-07 18:38:29 följande:[/quote-nick]Oj börjar ni redan jobba? Har inte ens reflekterat över det eftersom jag inte hinner tillbaka till jobbet innan nästa Tiden går så fort. Är redan i vecka 14![/

Grattis till ännu en! :)

Jag får nog avvakta lite. Har fyra barn redan :D Men visst är man lite sugen...

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014