• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Jag blev också sydd. Ibland känns det som att stygnen är kvar ibland inte. Hur länge brukar de sitta? Någon som vet? Tänk att snart 2 veckor gått! Hua vad tiden rinner iväg... Jag har inte så mycket blödningar längre. Mest som slutet på mensen har jag haft två dagar nu. När gör man efterkoll hos BM?

Jag har blivit dunderförkyld med en hosta from hell. Känns som om hela underredet ska ramla ut när jag hostar Har verkligen satt sig på luftrören. Åh vad jag vill ha sommar nu så vi kan få slippa allt vad förkylning heter...

• kokos

Grattis till nya bebisar!

Här flyter det på. Mina andra barn har visat lite avundsjuka men det är väl normalt antar jag Samtidigt är de så måna om sin lillebror, så fort han gråter ropar de på mig

Idag ska vi på första besöket till BVC. Efter det ska jag på läkarbesök för mitt socker och blodtryck. Hoppas det ser bra ut så inte graviditetsdiabetesen går över till diabetes!

• kokos

Jag kommer också vara själv med tre barn när min svärmor åker om tre veckor. Känner mig lite bortskämd i nuläget med all hjälp jag får Drömmer

Läkarbesöket visade fortsatt högt blodtryck och höga kolesterolvärden Rynkar på näsan Ska mäta blodtrycket ett par gånger till och sedan blir det troligtvis medecinering. Min mamma har haft 3 stroke så jag blir lite nojjig Obestämd

• kokos
    Förstaföderska skrev 2014-05-23 00:28:28 följande:

Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor. 

1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)

2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?

Jag har aldrig gjort hinnsvepning men vet däremot att det brukar ta ca 3 dagar innan mjölken rinner till
  • kokos
    Sweetboxen skrev 2014-05-26 23:04:08 följande:

Ngn mer med en konstant sovande bebis? Min sover fasiken jämt. Hon är nog vaken 30 min sammanlagt per dygn, typ, i ett piggt tillstånd. Hon sover hela nätter, 4-6 tim, utan mat osv.

Äter o växer bra, är nöjd men man börjar ju fundera om allt står helt rätt till. Vi vill ju att hon är vaken mer!

Hon är strax 2 v.

Hur har ni andra det med sömnen?

Åh var glad att det sovs på natten!! Här äts det varannan timma på natten... Mycket gaser osv. Ver inte hur jag ska göra för att få honom äta ordentligt när han väl äter istället för så ofta, tips någon?
  • kokos
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 11:31:16 följande:

Sitt eller liggammar du?

Vi är liggare o det är stor skillnad på hur länge hon håller sig mätt om jag har vart tvungen att sittamma t ex på stan.
    Jag ger ersättning... Försöker hålla tre timmar mellan så han ska få vila magen också. Känns som han sover väldigt lite. Ger Semper magdroppar också sedan två veckor tillbaka.

Ang navelstumpen... Sonens ramlade bort när han var tio dagar. Däremot har inte naveln dragit ihop sig helt och han är tre veckor nu. Är det vanligt? Jag har inte varit med om det tidigare. Vad gör man åt det?
  • kokos
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 22:35:01 följande:

Snaaart ska väl det mesta vara till det "normala" igen, lr hoppas verkligen det, för jag saknar verkligen oxå sexet just nu i min relation...

Kom o tänka på en sak...hur ska man nu göra med prev-medel, hmm..hur tänker ni andra kring det?
    Jag kommer köra på minipiller så fort jag varit på efterkontroll och fått recept. Hade kopparspiral ett år en gång men blödde massor och mannen kände av den...

Här har vi börjat igen med samlivet men så är ju svärmor här så det är lite svårt att få till det
  • kokos

Nu är jag påkopplad en maskin som ska ta mitt blodtryck var 20:e minut i 24 timmar. Blir ett roligt dygn, not! Mitt blodtryck ligger fortfarande högt efter graviditeten Trodde man skulle få njuta....

• kokos
    Echinacea skrev 2014-05-28 17:02:24 följande:

Vågen har stannat här också trots att jag äter nyttigt och powerwalkar flera dagar i veckan. Gick upp 12-13 kg under graviditeten och har gått ner 7 kg sen förlossningen. Väger nu 63 kg och ska ner till 56-57 kg. Hur mycket rör ni andra på er? Hur mycket gick ni upp under graviditeten och hur mycket har ni gått ner?

Jag har runt 20 kilo att bli av med. Dock inte bara på graviditeten utan skötte mig inte sommaren innan jag plussade heller. Vet att det rinner av mig om jag bara sätter fart. Precis som det gjort de andra gångerna....
  • kokos
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-28 19:09:44 följande:

Fy vad jobbigt det verkar, din stackare. Hoppas för din skull att dessa timmar går fort å att ditt blodtryck sänker sig.
    Var ingen höjdare och sov typ inget men nu är det gjort
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014