-
Har du snitt på måndag? I så fall kanske vi ses på BB..jag har snitt nästa torsdagmaribel skrev 2014-05-07 22:38:28 följande:Bra med en till tråd! 4dgr kvar till snitt och bebis!
-
maribel skrev 2014-05-08 12:14:45 följande:Ja, ska vara där 0700. Har du haft ditt op samtal ännu? Jag var på det i tis. Förra gången låg jag 5 dgr, hoppas komma hem tidigare nu, annars ses vi!
Spännande
Vi ska på op samtal på tisdag kl 10
Ja man vill väl inte ligga kvar längre än nödvändigt :-P -
I torsdags kom vår prinsessa så jag ansluter mig till denna gruppen Dessvärre har vi inte riktigt kommit igång med amningen här men fortsätter att kämpa på.
-
maribel skrev 2014-05-19 09:17:58 följande:Behöver lite råd här! Idag är plutt 6dgr och är lite orolig för amningen. Tidigare har den alltid kommit igång på dag2 och brösten har varit fulla och det har läckt men nu läcker dem inte en enda droppe och plutt sover nästan hela dagarna så jag är orolig att han är trött och inte får i sig tillräckligt?
Hur mycket sov era bebisar första veckan, hur är era bröst?
Sådär var det för mig så sent som i lördags. Vår skrutt bara sov och sov och försökt man amma så somnade hon bara. Vi fick rådet att testa att ge lite ersättning för att hon skulle piggna på sig för att på så sätt komma igång att amma. -
maribel skrev 2014-05-19 16:55:30 följande:Har ni gett ersättning? Tror att jag har mer mjölk idag men han vill bara sova. Igår ville han bara snutta istället 4h i sträck. Sover er skrutt mycket också?
Kanske som du säger att brösten inte behöver läcka då? Jo vi har vägt 3ggr redan, har gått ned 300g första dagen, lite mer tredje dagen och idag gått upp 30g men ska tillbaka på tor och väga igen eftersom dem vill att han går upp lite mer.Ja de har ju ersättning på bb så hon fick i sig runt 15ml när det var dags. Hon piggnade verkligen på sig och sökte mer aktivt efter bröst när hon var hungrig. Är de för hungriga går de typ in i dvala sa barnmorskorna.
Ja Molly sover sjukt mycket..i lördags hade hon en stund på dagen då hon sov 7 timmar i sträck och det är itne heller bra. Så då väckte vi henne och gav ersättning.
Vi fick en näringsplan att vi ska väcka henne varannan timme för att amma för mjölk finns det absolut! Det gäller bara att få in tillräckligt mycket.
Idag vid utskrivningen så sa barnmorskan att väcka henne varannan till var tredje timme
-
maribel skrev 2014-05-19 21:34:19 följande:Skönt att ni kommer hem. Ok, då kanske jag ska testa ersättning, men jag har också fått mer mjölk idag, så svårt bara vad som är ok och inte att sova. Men han har kissat och bajsat bra så antar att han får i sig. Hur tycker du att det går med op såret? Jag hade jättesvårt att ligga i sängen men nu börjar det bli lättare, gör jätteont att kissa men att gå funkar hyfsat. Vi fick ta prover på blodsocker hos plutt på lör men åkte hem vid 1800.
Verkar vara som att dem kan sova rätt länge. Kommer ju inte ihåg hur det var med dem andra barnen. Usch, ensam med tre är en prövning! Jag kommer också vara hemma själv med tre då mannen börjar jobba igen. Dock bara 7 dgr sen har han semester.Jag har hur mycket mjölk som helst känns det som..köpte pump idag så skulle det vara så att vi behöver ge extra eller så så kan vi ge av min mjölk istället för ersättning.
Ja testa att ge lite ersättning och se om han piggnar på sig Annars kanske du kan handmjölka och ge honom på sked eller kopp.
Tycker såret kliar något otroligt och första gången idag som jag duschade utan tejp på så sved det en del.
Jag har ju fått någon form av infektion i huden på magen så jag har svårt att bedöma vad som beror på såret och inte men jag har ju problem med svullnad och att det är ömt.
Tycker det går lättare och lättare att ta sig i och ur sängen samt att gå på toa. Jäkligt jobbigt att nysa och hosta bara. -
Hur mycket som helst! sambon hade bytt se gånger inatt sa han Så det är inget fel på bajseriet här inteförväntansfull2014 skrev 2014-05-21 11:50:54 följande:Hur mkt bajsar era små? Min lille plutt gör det bara en gång om dagen, men inget igår. Har för mig att det var oftare.
Annars funkar allt kanon, sån lugn lite kille. Är dock förvånad att han är vaken långa stunder, typ 2 h. Vill på natten sova bredvid oss å gärna så nära som möjligt Babynestet var inget han gilla. -
maribel skrev 2014-05-26 11:47:24 följande:Defeateris- oj vad jobbig start ! jätte grattis till bebisen och hoppas ni får ha en bra första tid hemma framöver!
Idag började mannen jobba, första dagen själv med plutt och att hämta o lämna dem andra två. Har varit på barnsjukhuset igår då plutt fortfarande har kraftig gulsot men alla prover var bra så nu får jag försöka att oroa mig mindre. N u måste bara vikten upp mer också. Trodde man skulle vara rutinerad" med trean men oj vad man glömmer fort och har tid att oroa sig ändå!Skönt att höra att det verkar gå bra
Man slutar nog aldrig oroa sig
-
samma här! och vi har inte ens fått kläm på amningen ordentligt än :-/Defeateris skrev 2014-05-31 21:48:01 följande:Fasen, jag känner mig helt vilsen. Det var så lätt i början - det fanns egentligen bara två lägen, sova eller äta. Men vad fasen gör man med bebisen när den är vaken liksom? Känner mig helt värdelös som mamma ibland, vet verkligen inte vad jag ska göra. Det praktiska har jag koll på, men resten liksom...
-
Jo men det greppet kör vi med här också Funkar superbra..men som sagt inte något man kan direkt köra med när man är ute någonstans. Har inte ammat offentligt än, kör på tilläggsmatning med ersättning i flaska för att hon inte verkar bli mätt på bara min mjölk så det blir flaska när vi är ute på stan.Defeateris skrev 2014-06-01 02:53:56 följande:
Vi stannade ju på BB extra länge för att få rätt på den så jag har fått supermycket hjälp.. Det som funkade för oss var att byta till rugbygreppet, alltså att ha bebisen på utsidan av kroppen, under armen.. Inget annat funkade, han fick inte tag.. Igår testade jag för första gången igen att amma "normalt" och det går men är svårare. Dock lättare ändå när jag inte är hemma och har all uppallning och sånt.. Har också börjat försöka med liggamning på sidan och det är krångligt att få honom att få tag men sen är det smidigt..
Be om (mer?) hjälp med att få rätt på amningen, det är en sån jäkla lättnad när det funkar! -
Jag har philips avent normal. Man fick med den i en utav gratisboxarna som man kunde hämta utmaribel skrev 2014-06-01 17:46:36 följande:Behöver nästan testa det här också. Kvällarna verkar inte mjölken räcka till, testade flaska igår men tog inte nappen. Vilken flaska har du?
-
maribel skrev 2014-06-05 08:22:01 följande:Här råder sömnbrist. Vet knappt vad jag heter längre. Pluttt vaknar och äter varje ,varannan timme hela dygnet om. Gick ju upp dåligt i början men det har han tydligen hittat ett sätt att ta igen nu för på Bvc igår hade han gått upp 320g på en vecka. Behöver inte oroa mig längre för att det inte räcker med min mjölk men funkar inte det här med att inte sova.
Idag är barnen längre på dagis så ska försöka sova lite men det värsta är att bli väckt hela tiden. Hur fixar ni nätterna, några tips?Molly har ju de senaste två dagarna inte sovit mer än max 2 timmar åt gången..så här sovs det allt emellan 30min till två timmar. Jag däremot sover knappt alls..på dagarna är det ok då fungerar jag men på kvällarna och nätterna är jag helt död. Blev löjligt lycklig imorse när hon sov från kvart över fem till halv nio!
Hon har ju haft dålig viktuppgång så vi blev rådda av bvc i måndags att fortsätta med ersättningen och hoppas på att det fungerar. Försöker amma oftare och mer för att hålla igång produktionen och förhoppningsvis öka den.
-
jag hade tre timmar första vändan sedan en timme :(trulle82 skrev 2014-06-09 03:22:46 följande:Woho 3,5 h till första amningen inatt! Det är nog rekord. Och då har hon sovit gott under dagen också. Får se hur resten av natten blir
-
snart 4 veckor och jag har ingenting kvar
-
gud va skönt att få det bekräftat förstår att det känns jättebra :)maribel skrev 2014-06-11 23:13:33 följande:Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jag