• Hmpf

Feministiskt initiativ. Varför röstar man så?

Jag kan inte för mitt liv förstå det ?! Jag är kvinna och jag älskar kvinnor. Men feminismen har gått över styr. "Ut med rasismen in med feminismen". Det låter som ren tonårspropaganda och jag skäms lite när jag läser dom orden.

Så varför röstar ni på detta parti? Vad är det som är så bra med dom? Jag är uppriktigt intresserad och vill gärna höra orsakerna.

• Svar på tråden Feministiskt initiativ. Varför röstar man så?
  • Lilium Lancifolium
    Hmpf skrev 2014-05-06 23:41:04 följande:
    Jag kan inte för mitt liv förstå det ?! Jag är kvinna och jag älskar kvinnor. Men feminismen har gått över styr. "Ut med rasismen in med feminismen". Det låter som ren tonårspropaganda och jag skäms lite när jag läser dom orden.

Så varför röstar ni på detta parti? Vad är det som är så bra med dom? Jag är uppriktigt intresserad och vill gärna höra orsakerna.
    På vilket sätt blir man av med rasism genom att införa rasism? Om kvinnor vill ställa sig över män och visa att de vet bättre, varför gör de inte det då?
    ♫ ♪ It aint over til the fat lady sings ♪ ♫
  • Akua

Jag önskat att Gudrun Schyman kom in inrikesflygen. Jag är inte så påläst om FI eller andra parti men jag håller med om mycket det hon säger och jag tycker att en stark feminism saknas i vår riksdag.

• Akua
    Akua skrev 2014-05-07 02:22:03 följande:
    Jag önskat att Gudrun Schyman kom in inrikesflygen. Jag är inte så påläst om FI eller andra parti men jag håller med om mycket det hon säger och jag tycker att en stark feminism saknas i vår riksdag.

"Kom in i riksdagen" menade jag, haha inte i inrikesflyg!! ...underbara iPad...
  • läppar
    Akua skrev 2014-05-07 02:23:06 följande:

"Kom in i riksdagen" menade jag, haha inte i inrikesflyg!! ...underbara iPad...
    Ja, paddor som felar är inget att ha - skulle aldrig våga köpa en iPad pga alla finesser
    som krånglar hela tiden.

• Mentat

För att folk tycker att det låter väl bra med jämställdhet, för att media hejar fram dem och för att folk inte läser partiprogrammen. F! är sexister och sexism är något vi borde ta lika stort avstånd från som rasism.

Inga journalister har dock brytt sig om att påpeka det och jag kan inte tänka mig något annat skäl än att de sympatiserar med partiet i tillräckligt hög grad för att inte vilja granska dem.

• Gott svart kaffe

Man röstar på dem för att man vill att detta land ska slå i botten så fort och hårt som möjligt.

• Vitrysk hockeyhjälte
    läppar skrev 2014-05-07 02:55:04 följande:
    Ja, paddor som felar är inget att ha 

Nä, precis. Och därför ska vi inte rösta in Schyman till någon form av maktposition överhuvudtaget.

*ba-dum-pum-pschhh*
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • EJL

"Feminismen har gått över styr".... HAHAHAHAHA!

Jag kan inte se var trådar ligger (är inne via telefonenk). Är det sandlådan?

• debattera

Förmodligen för att man ser kvinnor som offer som inte klarar något på egen hand...

• K Kalle
    Hmpf skrev 2014-05-06 23:41:04 följande:

Feminismen har inte gått över styr. Deras variant på feminism möjligtvis. Jag röstar inte heller på F!. De är vänsterinriktade feminister och har enligt mig hel fel fokus och fel lösningar. Jag menar tycka att det är OK att en man vägrar skaka hand med en kvinna, inte vilja göra nåt åt hedersförtryck, men kämpa för att kvinnor ska få bara topless på badhus???
  • K Kalle
    Lilium Lancifolium skrev 2014-05-07 01:35:56 följande:
    På vilket sätt blir man av med rasism genom att införa rasism? Om kvinnor vill ställa sig över män och visa att de vet bättre, varför gör de inte det då?
    Jämställdhet och feminism handlar inte om att ställa sig över män. Du har nog missuppfattat lite.
  • Bergis

Feminismen måste motarbetas.

Ja till jämställdhet. Lika rättigheter för män och kvinnor. Nej till separatism.

• K Kalle
    Bergis skrev 2016-12-14 05:31:01 följande:

Feminismen måste motarbetas.

Ja till jämställdhet. Lika rättigheter för män och kvinnor. Nej till separatism.

Feminism är inte separatism. Det finns däremot feminister inom exempelvis Fi, som har sådana tendenser. Men dessa är en väldigt lite feministisk minoritet.
  • K Kalle
    Bergis skrev 2016-12-14 05:31:42 följande:

Jag har två sexister på jobbet. Båda röstar FI.

Vad gör dessa sexister? Ger de män lägre lön för lika arbete? Tafsar de?
Svar på tråden Feministiskt initiativ. Varför röstar man så?