Inlägg från: Ensam hemma |Visa alla inlägg
  • Ensam hemma

Gå ner i vikt med Sallad??

Du säger att du provat allt. Vet du någonting om näringslära? Vet du hur många kalorier du äter/dag?

Jag antar att du "bantat" ett antal gånger tidigare. Viktnedgång är ingen quickfix om det ska vara bestående. De flesta gör felet och tror att man genomför en kur och sedan är det klart, men så fungerar det oftast inte. Visst kan du gå ner i vikt med sallad, se bara till att äta ofta och små portioner, som om du vore diabetiker. Efter ett tag så kommer du underfund med att du inte orkar hålla på längre och du kommer att äta upp dig igen.

Det bästa, men tyvärr det som tar längst tid, är att förändra det man kan leva med resten av sitt liv.

Jag gick ner 25 kg på 10 månader, försökte hålla den vikten i 6 månader och gick sedan ner ytterligare 10 kg genom att äta vanlig mat. Bytte ut matvaror till fullkornsvarianten, drack vatten, undvek såser och åt mer grönsaker. Kyckling, fisk och köttfärssås spetsad med t ex röda linser. Idag äter jag fortfarande på detta sätt och håller vikten.

Träning är jättebra, men du kanske får räkna med att du går upp i vikt i början eftersom kroppen tillverkar muskelmassa. Det första du tappar är vatten, sedan muskler och sist fettet. Du vet väl, att det du aldrig stoppar i munnen behöver du inte banta bort.

Jag önskar dig lycka till!

Svar på tråden Gå ner i vikt med Sallad??