EXTREMT flygrädd! Någon som känner som jag? Hjälp!
Hej!
Jag är en tjej på 20 år som på senare tid har blivit EXTREMT flygrädd. Jag har som yngre flugit väldigt många gånger utan större problem. Givetvis har jag väl alltid varit lite nervös men inget som har varit i närheten av vad det är nu. Jag visste inte att jag var så flygrädd för än jag och min mamma bokade en resa till Kina oktober - 2011. Från det att jag bokade resan mådde jag dåligt fram tills att vi kom hem till Sverige igen. Jag kunde inte njuta av resan för än jag var hemma. Jag mådde så pass dåligt att jag inte kunde äta någonting under hela veckan i Kina och gick ner 4 kg.
Detta begränsar mig något otroligt och får mig att känna mig tråkig och värdelös om ex. jag skulle rest med vänner eller sambo. Jag tackar hellre nej än att sätta min fot på ett flygplan. Sommaren 2013 fick jag mina vänner att sätta sig i en bil tillsammans med mig och vi bilade ner till Kroatien... allt på grund av min flygrädsla.
Att sätta foten på ett flygplan som står på marken skulle få mig att fullständigt flippa ur. Jag tycker detta är konstigt eftersom jag inte varit med om något traumatiskt när det kommer till att resa med flygplan.
Någon som känner som jag, någon som har något att dela med sig av? Detta begränsar mig och jag vill gärna resa och uppleva andra platser!