Inlägg från: Fesitomo |Visa alla inlägg
  • Fesitomo

BF Januari 2015

Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här

• Fesitomo
    mlisavvas1 skrev 2014-05-16 20:18:07 följande:
    Prova äta salta kex! De funkade för mig iaf :) hoppas du får

Må bättre snart o njuta av graviditeten!
    Har testa sakta kex ingefära mm mm men nej :(
  • Fesitomo
    marsmamma87 skrev 2014-05-16 20:54:29 följande:
    Jag rekommenderar dig att åka till gynakuten, jag är såå glad att jag gjorde det när jag spytt upp allt jag ätit i två dagar. Dom hjälpte mig att vända illamåendet lite genom att ge dropp och mediciner .. Efter det blev allt lite lättare iallafall. Är lätt att man hamnar i en ond cirkel när man spyr eftersom man mår mer illa av en tom mage men så fort man äter så kommer det upp igen. Dropp var min räddning just då, nu äter jag visserligen lergigan sedan dess och tycker det hjälper mig. Men det finns ju andra mediciner att få om det inte funkar? Kram på dig, lider verkligen med dig!
    Tack jag ska till läkarn på tis så får se vad han säger tar 3 lergigan om dan men de hjälper bara en liten stund :( vågar ju knappt gå utanför dörren
  • Fesitomo
    marsmamma87 skrev 2014-05-16 21:09:25 följande:
    Hejar ändå på gynakuten, tre dagar är länge när man mår dåligt. Jag fick fantastisk hjälp å bemötande där. Och som sagt andra mediciner finns.. Fick också primperan där, tydligen mer effektivt för vissa! Ångrar att jag inte åkte dit tidigare. Ju tidigare man får hjälp desto lättare för kroppen att komma ikapp och må bättre igen (min egen övertygelse.) du bodde väl också i Gbg?
    Jag bor lite utanför Göteborg och tillhör väl Borås
  • Fesitomo
    escapee skrev 2014-05-19 09:42:38 följande:

Var på vul idag! Vilken känsla det var att få se ett tickande hjärta ! <3 herregud.... fick även med mig en liten bild på plutten. :) känns lite mer verkligt nu... Men är fortfarande skrajj!

Åå jag ska på vul i morgon och hoppas då gå se ett litet tickande hjärta är då i 7+2
  • Fesitomo
    MagicQueen skrev 2014-05-19 14:43:20 följande:

Nu hoppar jag in här. Plussade i torsdags, svagt svagt, som sen stegrat för var dag. Tog cb digital idag och fick gravid 1-2. Först nu jag tror på det. Underbar känsla <3

Dock livrädd, av fem försök har jag haft två tidiga mf. Men jag hoppas så att det går vägen denna gång. V 5 nu (4+0) och BF 25 jan.

Jag har två pojkar sedan tidigare, födda 07 och 08, men detta är makens första smile1.gif

Välkommet hit till oss nu ska det gå hela vägen
  • Fesitomo
    Tingeliiiing skrev 2014-05-19 18:29:40 följande:

Vart ju sne! phpGeGQL142537.jpg

Jag är också jätte svullen men inte bara på kvällen detta blir ju min 4 grav å det har synts tidigare å tidigare på alla grav så får se när folk börjar undra :) fin mage förresten :)
  • Fesitomo

God morgon tråden sitter p försöker få i mig lite frukost innan jag ska till doktorn för kontroll och vul :) jag har nog fått en ny grav dille perikor hmm jan man äta för många?

• Fesitomo

Hemkommen från ett lyckat vul med ett tickande hjärta å allt såg toppen ut, men bebis har en ordentlig simbassäng :)

• Fesitomo
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 12:21:57 följande:

Usch jobbigt med illamående!

Förresten, hoppas det är ok att jag slänger in en bild. Har ju varit så orolig för svagt streck, men visst verkar det ha blivit starkare.

Först BIM+2:

Och sen BIM+4:

Ska nog köpa digitalt test snart så att en blir säker på att det finns något därinne.

Det är mycket starkare grattis :)
  • Fesitomo
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 12:35:04 följande:
    Åh magiskt! Är det första barnet?
    Nä detta är mitt 4:e :)
  • Fesitomo
    sissi81 skrev 2014-05-20 12:42:49 följande:
    Jag är också nyfiken på vilken vecka du är i smile1.gif
    Jag ör i v 8 7+2
  • Fesitomo
    MillaPo skrev 2014-05-20 13:27:11 följande:

Nyss hemkommen efter lyckat vul :) en liten groda där inne med ett litet hjärta som slog så fint :) beräkningen stämde oxå 7+2 idag :)

Vad har du för bf?
  • Fesitomo
    MillaPo skrev 2014-05-20 14:26:08 följande:

3 januari :) grattis till ditt lyckade vul ! :)
    Då har vi ju samma bf :)
  • Fesitomo

Berättade just nu för en av min allra bästa och närmaste vän och fick ett inte så väntat svar :( trodde att hon skulle bli glad för vår skull men istället fick man sim svar ( var detta verkligen genom tänkt?)

• Fesitomo
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:06:30 följande:
    Fy vilken tråkig respons. :( Försöker din vän också kanske? Tänkte om det har något med avundsjuka att göra? 
    Nej inte vad jag vet :(
  • Fesitomo
    MagicQueen skrev 2014-05-20 16:10:29 följande:
    Vilken trist reaktion smile4.gif inte vad man förväntar sig direkt. Allra helst inte om man kanske försökt ett tag.

Vi kommer nog inte berätta förräns efter KUB, så det lär bli där efter v 12. Om vi kan hålla oss då länge.

Det blir nån gång i mitten på juli isf och det skulle vara lite roligt att berätta det när vi ska ha vår bröllopsfest vilket lär bli i juli. Vi gifte oss i smyg i april iår smile2.gif
    Ååå grattis till giftermålet
  • Fesitomo
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:12:10 följande:
    Det låter ju jättemärkligt att din vän skulle komma med en sådan kommentar.. Tråkigt att inte kunna glädjas åt någon annan tänker jag. Beter sig din vän ofta så?
    Nä hon har alltid varit positiv och glad för min skull vad de än har varit och stöttat men jag tror att hon tycker att jag går lite fort fram ( har bara varit tillsammans med min sambo sen i sep) + att hon tycker att vi redan har många barn jag har 3 och sambon 1
  • Fesitomo
    MagicQueen skrev 2014-05-21 15:53:17 följande:

Ja en fb grupp vore roligt. Jag är mer på fb än fl. smile2.gif

Här är en till som är mer på fb än här inne :)
  • Fesitomo
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:

Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart ????

Här sexas det som aldrig förr min lust har ökat till 1000 å manen klagar ju inte för det, hoppas att eran lust kommer tillbax
Svar på tråden BF Januari 2015