Inlägg från: Duochjag |Visa alla inlägg
  • Duochjag

BF Januari 2015

Jhalie skrev 2014-05-22 20:03:09 följande:
    Ja de lovade att de skulle ringa under eftermiddagen med provsvaren men de ringde aldrig så får väl reda på det på vul imorn då. Återkommer imorn

Hoppas hoppas allt ser bra ut! Kram!
  • Duochjag

Jag hade önskat 2 år mellan mina barn men nu kommer det bli som tre bara för att de är födda 12 och 15, om man tänker på hur de kommer att gå i skolan, även om det bara kommer skilja 2år och 3månader. :/

• Duochjag

escapee: Det är graviditeten som gör dig svullen :). Kombination av hormoner -  du samlar på dig vatten - och att tarmarna arbetar långsammare och blir svullna pga det har jag läst. Det är absolut bra att ta promenader! Ja prova att korta ned dem el i lugnare tempo kanske? Det ska ju inte göra ont.

Sudden: Första graviditeten så blev jag också svullen i början och det försvann för mig innan 'riktiga' magen kom. Denna gången är jag mer tveksam... känns att magmusklerna är mkt slappare så de släpper redan efter. Japp det är tunikor och stora tröjor som gäller här med! Tror att folk kan börja misstänka pga det istället, var tog de tighta tröjorna vägen?! Tungan ute

Milou och förhoppningsvis: Kul att det finns fler som tänker som jag Solig. Försökte förklara för mannen men han förstod inte skillnaden alls. Jag har bara min syster att jämföra med och jag tror inte vi varit lika nära om hon gått i 4an när jag gått i 1an (gick i 3an)... olika skolor hela tiden osv. Men det är klart att det är individuellt också! Min bästa kompis bror är bara 1 år äldre än henne men de har inte haft ngt gemensamt för det. Jaja, är iaf jätteglad att det tagiit sig och oavsett så blir det säkert toppen {#emotions_dlg.flower}

Längtansblåblomma: Härligt att allt var bra!

• Duochjag
    Jhalie skrev 2014-05-23 10:32:34 följande:
    Ligger inlagd nu i väntan på operation. Tydligen utomkveds som de missat sist

Nej vad tråkigt :(. Tänker p dig. Kram
  • Duochjag
    elinvd skrev 2014-05-23 20:43:53 följande:
    Fattar inte vad man ska göra för att kunna få ett vul här nere. Haft tre blödningar de senaste två veckorna. Två små och en ganska stor. Har varit i kontakt med både gynakuten i Malmö och bm-mottagningen här i stan, men båda säger att jag ska avvakta och ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag fick ett missfall i vintras och nu går jag och oroar mig för att samma sak ska hända igen. Tycker det är jobbigast att inte veta vad blödningarna berodde på. Ni andra som fått vul, vad krävdes för att ni skulle få det??
    Bella 19/3 2012 <3

Vad dåligt! Tycker verkligen du ska få ett vul efter så mkt blödningar. Har du åkt in till gynakuten? Tror det är svårare att avvisa dig på plats sas. Jag fick vul förra grav pga att jag var orolig och inte hade symptom och ville det denna gången också, hade ont i magen (inte som växtvärken) och rosa flytningar, men fick inget denna gången trots att det är samma mvc. Det är dumt att det skiljer så mellan olika delar i landet.
  • Duochjag
    Jhalie skrev 2014-05-23 21:28:24 följande:
    Så, nu är det gjort. Äggledaren borta! Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn. Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!! Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor. Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna Kramar J

Skönt att allt gått bra. Lycka till med allt i framtiden. Kram
  • Duochjag
    Snuusan skrev 2014-05-27 09:20:01 följande:
    Hej alla här inne...

Jag kommer att gå ur denna grupp, det blir ingen bebis för mig...
    Min sambo har hela tiden tvekat och igår sa han att han inte ville, jag kan inte vara så fräck 
    och göra detta mot hans vilja...Har gråtit sedan det samtalet igårkväll och knappt sovit något,
    snart dags att bege sig till jobbet. Känns mindre bra...

Jag hoppas innerligt att det går bra för er andra och att ni alla får friska och underbara bebisar!

Lycka till!
    Kram på er!
    Åh så tråkigt. :( Hoppas han vill ha så småningom, om det är det du vill. kramar <3
  • Duochjag
    sargr skrev 2014-05-30 09:06:54 följande:
    hej allihop.  kommer gå ur denna grupp nu då det slutade i ett andra missfall för vår del. var på vul i tisdags och då såg han bara en hinnsäck som var i v 5 för liten för att jag skulle ha testat pos för fyra veckor sen. började blöda igår och sen fick jag bekräftat missfall på gynakuten. hoppas det slutar lyckligt för er andra 

Så tråkigt :(. All lycka till när ni är redo att försöka igen! Kram
  • Duochjag

Jag är faktiskt väldigt medveten om att jag är gravid denna gången också men ibland kan det komma för mig extra mycket, jag är GRAVID vi ska ha ett till BARN ! Då är det lite svårt att fatta. Läser om hur dåligt så många mår nuni början och försöker njuta av att jag har så få symptom. Börjar känna av foglossningen igen liiite i vissa rörelser, svullen och lite mensvärk ibland. Kissar jätteofta.. Och hård i magen :( det minns jag inte från förra gången. Behöver gå på toa men när jag väl går händer inget... Frustrerande! Någon som har tipps mot det? Försöker dricka plommonjuice ibland och det hjälper väl lite.

• Duochjag

Just det, ett annat konstigt symptom är att det som hettar i magen ibland... Inget farligt hoppas jag :/

• Duochjag
    MillaPo skrev 2014-05-30 13:12:19 följande:

Jag väntar andra barnet o är oxå såååå svullen, insåg igår att jag va tvunge att hasa ner jobb byxorna föt att kunna knäppa dom :o...är i vecka 8+5. :)
    Haha..jag måste leta upp min såndär byxförlängare för det är inte lägre bekvämt att sitt ned med knäppta byxor! V7+2!Förvånad
Svar på tråden BF Januari 2015