BF Januari 2015
Hoppas hoppas allt ser bra ut! Kram!
Jag hade önskat 2 år mellan mina barn men nu kommer det bli som tre bara för att de är födda 12 och 15, om man tänker på hur de kommer att gå i skolan, även om det bara kommer skilja 2år och 3månader. :/
escapee: Det är graviditeten som gör dig svullen :). Kombination av hormoner - du samlar på dig vatten - och att tarmarna arbetar långsammare och blir svullna pga det har jag läst. Det är absolut bra att ta promenader! Ja prova att korta ned dem el i lugnare tempo kanske? Det ska ju inte göra ont.
Sudden: Första graviditeten så blev jag också svullen i början och det försvann för mig innan 'riktiga' magen kom. Denna gången är jag mer tveksam... känns att magmusklerna är mkt slappare så de släpper redan efter. Japp det är tunikor och stora tröjor som gäller här med! Tror att folk kan börja misstänka pga det istället, var tog de tighta tröjorna vägen?!
Milou och förhoppningsvis: Kul att det finns fler som tänker som jag . Försökte förklara för mannen men han förstod inte skillnaden alls. Jag har bara min syster att jämföra med och jag tror inte vi varit lika nära om hon gått i 4an när jag gått i 1an (gick i 3an)... olika skolor hela tiden osv. Men det är klart att det är individuellt också! Min bästa kompis bror är bara 1 år äldre än henne men de har inte haft ngt gemensamt för det. Jaja, är iaf jätteglad att det tagiit sig och oavsett så blir det säkert toppen
Längtansblåblomma: Härligt att allt var bra!
Mollemolle81. Hoppas allt är ok. Aldrig roligt med blod :/
Härligt Marny!
Tingeliiiing. Hoppsan. Sånt som händer men förstår att det var jobbigt.
Jag är faktiskt väldigt medveten om att jag är gravid denna gången också men ibland kan det komma för mig extra mycket, jag är GRAVID vi ska ha ett till BARN ! Då är det lite svårt att fatta. Läser om hur dåligt så många mår nuni början och försöker njuta av att jag har så få symptom. Börjar känna av foglossningen igen liiite i vissa rörelser, svullen och lite mensvärk ibland. Kissar jätteofta.. Och hård i magen :( det minns jag inte från förra gången. Behöver gå på toa men när jag väl går händer inget... Frustrerande! Någon som har tipps mot det? Försöker dricka plommonjuice ibland och det hjälper väl lite.
Just det, ett annat konstigt symptom är att det som hettar i magen ibland... Inget farligt hoppas jag :/