Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

Kuuul! Samma datum och samma grav-äckel för kött :P

maarny skrev 2014-05-03 16:41:15 följande:
    Hej! Får nog en januaribebis ca den 8 :) Första barnet, första graviditeten. Mycket att lära och ta in. Idag mådde jag illa för första gången (4+1) så var tvungen att lämna matbutiken i full fart ch sambon fick handla färdigt själv. Han var dock bara glad och sa stolt att han kan handla allting själv framöver ;) <3 Hände något skumt där vid köttdisken som jag inte klarade av.. Annars har jag nästan konstant molvärk och sover dåligt på nättern. Bebis är i tankarna 24/7, kan knappt fokusera på något annat :)

• RockTheRebell

Andra gången var det bland de första veckorna det började. Inte jobbigt, men obehagligt. Hade noll foglossning m första. Jag tänkte på idag att jag börjar känna mig lös när jag hoppade mellan boxar. Det kom först v10 förra gången :/ gipsad jag inbillar mig hehe :)

MillaPo skrev 2014-05-03 20:01:39 följande:
    Gokväll tjejer:) kan man känna av fogarna så tidigt som v5? Har jobbat 10h idag med tunga lyft o hårda betong golv o nu på kvällen rullar ja typ på höfterna när ja går för det gör så ont i både höfter o bak i bäckenet...värker som bara den...har ju typ bara suttit ner 1,5 h på hela dagen fram till nu. Kanske ska tillägga att ja hade svår foglossning med dottern från typ v 20 men kände av fogarna redan från v 14 då...

• RockTheRebell

Har ni någon känsla av vad det kommer bli för kön? Med första var jag tvärsäker på pojk, för när jag fick första gravtest tänkte jag jaha en pojk och inte typ vi ska ha barn! Förra gången visste jag inte, för jag kanske önskade en tjej lite fast jag gärna vill ha kille med så är det ju alltid så många som har åsikter i fall man önskar sig något visst och även om man inte gör det så det blir moraliskt problem med vad alla ska tycka jämt eller t.ex beklaga att man bara har ett kön. Sånt gör mig mer än lindrigt arg. Imorse fick jag samma självklara känsla som första gången att det är en kille i magen. Mamman brukar ju kunna ha en känsla.

• RockTheRebell

Jag har myckt mensvärk om kvällarna. tycker man känner det mer o mer för varje grav! Första va inte lika mkt som nu. Bm sa det var för livmodern blir mindre när den varit stor, sen dragit hop sig igen efter förlossning och sen nästa barn ska den töja sig igen. Så jag väljer att lyssna på henne :P Jag tror jag ska ringa imorgon för inskrivning om någon svarar. Det är lite trångt med telefontid hos våra bm då det är överbelastning här =/

• RockTheRebell

Jag ska ringa Bm för att hon fixar vul. Annars hade jag väntat t typ v8 för omföderskor får komma först v10 här

• RockTheRebell

Ja min första var komplikationsfri. Även om man hör mkt om mf här inne så är det mycket vanligare att det går bra!

• RockTheRebell

Bokade inskrivning precis! Jag ringde i tid för jag ville ha tid på måndagar då min mamma jobbar där men är ledig måndagar. Men det fanns inte!! Så hon ville boka redan på onsdag nu. Jösses vad verkligt det blev! Min Bm är helt underbar och ville lägga upp planen med alla tidiga ul och hur vi vill ha det. Hon var så glad och alldeles sprudlande för vår skull hela hon hördes :)

• RockTheRebell
    ilyaln skrev 2014-05-05 16:06:28 följande:
    Haha det kanske är ett tecken :D Håller tummarna att du får plus snart :)
    taggar dig med denna tänkte jag =) vill du säga var du bor? Jag har typ lika långt till Stenungsund och min sambo har rötterna där =)
  • RockTheRebell

Haha det här är så kul att jämföra! Jag är också jättehungrig, fast det får inte plats så mycket som jag är hungrig. Och så trött! Och detta pinkande hihi.. Har också mensvärk /ilande.

Svar på tråden BF Januari 2015